پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
«فرار مغزها»؛ عبارتی دو کلمه‌ای است که واکنش‌های گوناگونی را در طول سال‌ها به خود دیده است.
شعار سال: طبق اساسنامه بنیاد ملی نخبگان، نخبه به فرد برجسته و کارآمدی اطلاق می‌شود که اثرگذاری وی در تولید علم، هنر و فناوری کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید دانش و نوآوری موجب سرعت بخشیدن به رشد و توسعه علمی و متوازن کشور شود.

بر اساس شاخص‌های نوآوری سال ۲۰۱۹ رتبه کلی ایران در جهان ۶۱ است و در منطقه پس از هند رتبه دوم را دارد، همچنین بر اساس شاخص‌های دانش جهانی در سال ۲۰۱۷ ایران رتبه ۸۳ را در بین ۱۳۲ کشور جهان کسب کرده است.

البته به نظر می‌رسد که آمار‌های دقیق و تفکیکی درباره مهاجرت ایرانی‌ها و نیز تعاریف و آمار‌های درست از نخبگی مهاجران وجود ندارد؛ و با همه، اما و اگر‌ها همچنان سرمایه‌های انسانی ایران به راحتی در حال ترک وطن هستند.

برای درک سرمایه انسانی خارج شده می‌توان به آمار‌های خود مسئولان، اشاره کرد که زیان حاصل از خروج نخبگان از کشور را در سال معادل ۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌کنند.
 
تعداد بازدید : 3


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فراز، تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹، www.faraz.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین