پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
در فاصله کم‌تر از سه روز تا قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا، تیم ملی جوانان بدون سرمربی و اردوی تدارکاتی به سر می‌برد.

شعار سال: در فاصله کم‌تر از سه روز تا قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا، تیم ملی جوانان بدون سرمربی و اردوی تدارکاتی به سر می‌برد.

آفت هر سیستمی، روزمرگی و نداشتن برنامه بلند مدت است که در مقطع کنونی فدراسیون فوتبال گرفتار این آفت شده و در نتیجه تیم‌های ملی از برنامه و چشم انداز اصلی خود دور شده‌اند. اگر چه تیم ملی بزرگسالان به علت اهمیت دادن رسانه‌ها و مردم و هم‌چنین نتایج نه چندان خوب در بازی‌های گذشته بیش از سایرین در مرکز توجهات قرار دارد، اما در سایر زمینه‌ها به خصوص درباره تیم ملی جوانان وضعیت کاملا وارونه است.

اگر به آینده‌نگری و سرمایه‌گذاری در فوتبال پایه برای پیشبرد اهداف بلند مدت مانند پرورش نسل فوتبالیست‌های بااستعداد اعتقاد داشته باشید، به سادگی متوجه مشکلات متعدد تیم ملی جوانان خواهید شد.

در واقع بعد از استعفای سیروس پورموسوی از هدایت تیم ملی جوانان در بهمن سال گذشته، هنوز وضعیت به همین منوال است و هیچ تغییری در تیم ملی جوانان که در حال حاضر تعدادی از بازیکنانش در لیگ برتر مشغول هستند، به وجود نیامده است.

فدراسیون فوتبال بعد از این اتفاق، منکر جدایی سیروس پورموسوی شد و اعلام کرد او هم‌چنان سرمربی تیم ملی است اما به علت شیوع ویروس کرونا فعلا اردوهای تیم ملی به صورت مجازی دنبال می‌شود که این موضوع واقعیت نداشت.

مربی پیشین استقلال و فولاد خوزستان که به علت بدقولی فدراسیون فوتبال در پرداخت مطالباتش و بی‌توجهی به این تیم و همین‌طور نداشتن قرارداد، قید حضور در تیم ملی جوانان را زده، می‌گوید از ابتدا هم قرار نبود بازگردد. این اظهارات نشان می‌دهد فدراسیون به جای حل مشکل، فقط روی پاک کردن صورت مساله پافشاری کرده است.

* کرونا مسابقات را عقب نیانداخت

یکی از عوامل تعلل فدراسیون فوتبال در رسیدگی به وضعیت تیم ملی جوانان، احتمال به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی آسیا بود که AFC اعلام کرد قصد این کار را ندارد و رقابت‌ها در موعد مقرر برگزار خواهد شد. طبق برنامه، این رقابت‌ها از ۲۳ مهر تا ۱۰ آبان ۹۹ به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود.

البته این امیدواری هنوز هم در میان ارکان فدراسیون وجود دارد تا با عقب افتادن مسابقات به علت فشردگی تقویم مسابقات بین‌المللی، بتوانند برای ماه‌های آینده برنامه‌ریزی داشته باشند. در حال حاضر بیش از ۵ ماه از آخرین اردوی این تیم می‌گذرد و جبران این عقب ماندگی با توجه به مهلت کوتاه ۴ ماهه، بسیار سخت است.

* حضور در سید آخر

قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا در رده نوجوانان و جوانان روز ۲۹ خرداد برگزار می‌شود و تیم‌ها رقیبان خود را می‌شناسند. تیم ملی زیر ۱۹ سال به علت نتایج ضعیف دوره گذشته و حذف شدن در مرحله مقدماتی، اکنون در سید چهارم قرار دارد و در بهترین حالت هم قرعه سختی نصیبش خواهد شد.

با این وجود فدراسیون فوتبال این تیم را به حال خود رها کرده و خبری از برنامه‌ریزی برای موفقیت این تیم نیست و مسوولان فنی و اجرایی چشم خود را روی مشکلات بسته‌اند.

با این اوصاف، نمی‌توان از تیم ملی جوانان و بازیکنان آینده‌دار فوتبال ایران انتظار نتایج درخشان و زمینه‌سازی برای موفقیت در آینده را داشت و باید دید در آن موقع مدیران کنونی چه پاسخی برای گفتن خواهند داشت؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، کد خبر: 99032616676، تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین