پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در خصوص معرفی کردن کاندیدای ریاست جمهوری از طرف جناح اصلاحات اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات هنوز در این رابطه وارد بحث نشده و گروه‌های سیاسی‌ اصلاح‌طلب نیز به نتیجه قطعی نرسیدند.
شعار سال: «علی باقری»، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در رابطه با برنامه این شورا برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس یازدهم تاکنون جلسه‌ای نداشته است، به عبارت دیگر این شورا طی چهارماه گذشته جلسه‌ای برگزار نکرده و در نتیجه شورای عالی در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ وارد بحث نشده است. اما حتما گروه‌های اصلاح‌طلب در داخل احزاب بحث انتخابات را باز و به این مسئله ورود پیدا کردند، اما شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به عنوان مرکز هماهنگ‌کننده جریان اصلاحات، هنوز جلسه‌ای برگزار نکرده است که بخواهد وارد موضوع انتخابات ریاست جمهوری شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اینک بنابراین در آینده شاهد ورود شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بحث انتخابات ۱۴۰۰ خواهیم بود؟ افزود: بهرحال تعیین تکلیف و نوع رفتار انتخاباتی اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ موضوعی است که جریان و جبهه اصلاحات به عنوان یکی از جریانات اصلی کشور در این خصوص اعلام موضع می‌کند.

باقری در خصوص طرح پارلمان اصلاحات و به جریان افتادن این نهاد مدنی تصریح کرد: پارلمان اصلاحات طرحی بود که سال گذشته در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان مطرح شد، ساز و کار آن تا حدی هم پیش رفت، اما بحث مربوط به آن قبل از انتخابات مجلس یازدهم متوقف شد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون سیاسی شورای هماهنگی برگشت، لذا تاکنون اتفاق جدیدی در خصوص پارلمان اصلاحات نیفتاده و در همان وضعیتی که از شورا به کمیته سیاسی ارجاع شده است، به سر می‌برد و در کمیته سیاسی هم بحثی در این مورد صورت نگرفته است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در خصوص معرفی کردن کاندیدای ریاست جمهوری از طرف جناح اصلاحات اظهار کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاحات به عنوان تشکیلات هماهنگ‌کننده مواضع اصلاح‌طلبان در این رابطه وارد بحث نشده است و تاجایی که مطلع هستم، گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلبی که در این رابطه بحث داشتند به نتیجه قطعی نرسیدند. در خصوص معرفی کاندیدا برای انتخابات ۱۴۰۰ چند فرض و احتمال پیش روی جریان اصلاحات است.

باقری قری ادامه داد: اولین فرض این است که کاندیدای اصلاح‌طلب مشخص و دارای مواضع روشن اصلاح‌طلبی را به عنوان نامزد انتخابات معرفی کنند، که این طبیعی‌ترین رفتار یک جریان سیاسی است، در واقع از این جهت طبیعی است که هر جریانِ سیاسی فردی را معرفی می‌کند که به لحاظ فکری منطبق با آن جریان است. فرض‌های دیگر با لحاظ کردن پارامتر نظارت و رسیدگی به صلاحیت‌ها مطرح می‌شوند.

این چهره اصلاح‌طلب در توضیح سایر شیوه‌های اصلاح‌طلبان برای معرفی نامزد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر فرض‌های بعدی زمانی مطرح می‌شود که فرض بگیریم نهاد نظارتی بر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صلاحیت نامزد واجد ویژگی‌های کامل اصلاح‌طلبیِ اصلاح‌طلبان را تایید نمی‌کند، در این صورت دو راه پیش‌روی اصلاح‌طلبان قرار دارد، ابتدا اینکه از ویژگی‌هایی که برای نامزد مورد نظر لحاظ کرده بودند، عدول کنند و به نامزدی غیر از اصلاح‌طلب که مواضعش در پاره‌ای از موارد به جریان اصلاحات نزدیک‌تر است، بسنده کنند و یا اینکه مانند انتخابات مجلس یازدهم از معرفی نامزد خودداری کنند.

باقری با تاکید بر اینکه «تاکنون در مجموعه اصلا‌ح‌طلبان جمع‌بندی در خصوص معرفی نامزد برای انتخابات ۱۴۰۰ صورت نگرفته است» یادآور شد: لذا اظهار نظراتی که این روز‌ها می‌شود اظهار نظرات شخصی چهره‌های اصلاح‌طلب است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پایان ضمن اشاره به تاثیر خروج موسوی‌لاری بر عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یادآورشد: حضور موسوی‌لاری به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده و با سابقه جریان اصلاحات، در سازوکار‌های تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان نقطه قوتی بود که امروز فقدان حضور او در حد خود تاثیرگذار است؛ بنابراین حضور نداشتن موسوی‌لاری در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، خلأ مثبتی برای مجموعه اصلاح‌طلبان نیست و می‌تواند نقطه منفی و ضعف برای شورای عالی تلقی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۷ تیر ۹۹، کد خبر:۱۰۱۹۸۷۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Australia
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
انگار اصلاح طلبان بخاطر شکست در انتخابات مجلس یازدهم دچار سرخوردگی شدن و البته که میزان محبوبیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان در بین مردم کم شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین