پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دلالان قیمت مسکن را به حدی بالا برده اند که یک جوان نمی تواند مسکن مورد نیازش را خریداری کند.
شعار سال: رحمت الله فیروزی پوربادی درباره افزایش قیمت اجاره‌بها و گرانی مسکن برای خرید، گفت: واقعیت تلخی در کشور به نام گرانی افسار گسیخته مسکن امروز وجود دارد که فشار زیادی را اقشار آسیب‌پذیر که شرایط مناسبی ندارند آورده است؛ اگر چه وزیر راه در تلاش است که این مشکل را مهار و مدیریتی در این قضیه داشته باشد، اما این کار به تنهایی امکان‌پذیر نیست.
این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکل گرانی مسکن که این روز‌ها نگرانی‌هایی را در جامعه به وجود آورده است، یک عزم کلی و همگانی را می‌طلبد؛ چراکه حل معضل به این بزرگی از یک نهاد به تنهایی برنمی‌آید.
وی با اشاره به این‌که نیاز اقشار مختلف جامعه به مسکن امروز باید شناسایی شود، بیان کرد: ابتدا باید نیاز جامعه سنجیده شود تا بر اساس آن برنامه‌ریزی شود، به طور مثال در این راه اگر نیاز است مجلس قوانینی را تصویب کند و یا قوه قضائیه نظارت داشته باشد، تا آنچه که امروز مردم را نگران کرده است، برطرف شود.
نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دلالان نقش بسیار مهمی در بازار مسکن ایفا می‌کنند اظهار داشت: قوه قضائیه باید امروز با آن‌هایی که با اسم دلال بازار مسکن را بهم می‌ریزند و کار را به جایی می‌رسانند که جوانی که می‌خواهد زندگی تشکیل دهد در تهیه اولیه لازمه زندگیش بماند، برخورد کند.
وی ادامه داد: امروز اشخاصی هستند که نمی‌توانند با این شرایطی که دلالان در بازار مسکن رقم زده‌اند یک سقف برای خانواده‌شان پیدا کنند؛ بنابراین هرتصمیمی که لازم است باید گرفته شود تا در اسرع وقت قیمت مسکن به یک تعادل برسد.
فیروزی پوربادی درباره راهکار‌های که این روز‌ها برای کنترل بازار مسکن ارائه می‌شود مانند دریافت مالیات از خانه‌های خالی، بورس مسکن و یا ساختن آپارتمان‌هایی با متراژ کوچک، گفت: به هر حال وقتی مشکلی پیش می‌آید پارامتر‌هایی برای رفع آن ارائه می‌شود. این مسائلی هم که امروز بیان می‌شود برای رفع همین مشکلات است. اگر فردی بالغ بر ۱۰۰ خانه خالی دارد، باید عوارضش را پرداخت کند و این حرف زائدی نیست و مطلب درستی است.
این عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب جهت فراهم کردن مسکن با قیمت مناسب برای قشر‌های مختلف جامعه، خاصه قشر آسیب‌پذیر باید برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی داشته و محدودیتی نداشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۳۲۹۲۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین