پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۸۴۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش جزئیات نحوه آموزش به دانش‌آموزان در سال تحصیلی آینده را تشریح کرد.
شعار سال: «رضوان حکیم‌زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه آموزشی سال تحصیلی آینده با توجه به شیوع کروناویروس که گفته می‌شود به صورت ۵۰ درصد حضوری و ۵۰ درصد مجازی است، توضیح داد: در رابطه با سال تحصیلی جدید چند اصل را در دستورالعملی که تهیه شده مورد توجه قرار دادیم. یک موضوع که بسیار حائز اهمیت است، حفظ سلامتی دانش‌آموزان بوده که در هر شرایطی از اولویت‌های ما است.

وی ادامه داد: موضوع دوم ارائه آموزش‌ها به صورت منظم و تدریس همه متون درسی است. مورد بعدی برگزاری همه ساعات آموزشی مصوب طبق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در مورد برنامه درسی ملی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به این موارد نیاز است که حتما در خصوص حضور دانش‌آموزان در مناطقی که ممکن است قرمز یا زرد باشند، تمهیداتی اندیشیده شود تا ما بتوانیم همه این موارد را به شکل همزمان اجرایی کنیم. در مناطق قرمز آموزش‌های ما عمدتاً در بستر مجازی خواهد بود و در کنار آن آموزش‌های تلویزیونی را نیز خواهیم داشت.

حکیم‌زاده درباره روند آموزش در سال جاری در مناطق زرد گفت: آموزش در مناطق زرد به صورت ترکیبی یعنی استفاده از بستر فضای مجازی و حضور دانش‌آموزان در مدارس انجام خواهد شد. تمام تلاش ما این است که در شرایط فعلی کمک کنیم خانواده‌ها بدون نگرانی و دغدغه، فرزندانشان را در مدرسه ثبت‌نام کنند تا سال تحصیلی جدید را شروع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در کنار این برنامه‌ها، اقدامات دیگری در دستور کار قرار دارد یا خیر؟ گفت: بله، در کنار این آموزش‌ها، آموزش‌های تلویزیونی را نیز خواهیم داشت. همچنین بحث توانمندسازی معلمان برای اینکه بتوانند از بستر فضای مجازی بهره‌برداری بهتری داشته باشند، در دستور کار ما خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط آموزشی در مناطق سفید گفت: در مناطق سفید، آموزش‌ها به صورت حضوری است که عمدتا مناطق کم‌جمعیت، روستایی و عشایر ما جزو مناطق سفید هستند و با توجه به شرایطی که دارند می‌توانیم در این نقاط آموزش حضوری را داشته باشیم.

حکیم‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا درباره اینکه چه دروسی باید به صورت حضوری و چه دروسی به شکل غیرحضوری تدریس شود، تصمیم‌گیری شده است؟ گفت: بررسی‌های لازم انجام شده و ما سعی کردیم نقش‌های معلم، دانش‌آموزان، خانواده و مدیران را در فضای مجازی و حضوری توامان تعریف کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ با توجه به اینکه معلمان نیز در این زمینه نقش‌آفرین هستند، نحوه آموزش لزوما به این شکل نیست که اعلام کنیم چه درسی حضوری و چه درسی مجازی خواهد بود، زیرا ممکن است؛ انجام تکالیف و ارائه بازخوردها در بستر فضای مجازی ارائه شود و در مقابل آن برای تمرین و تکرار، حضور دانش‌آموزان در کلاس درس لازم باشد.

وی افزود: در هر صورت مدل‌های متفاوتی مدنظر ما است و با توجه به تنوع‌هایی که ما در پایه‌ها، دوره‌های تحصیلی و در موضوعات درسی داریم و همچنین با توجه به ماهیت موضوعی درسی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به اینکه گفته می‌شود تا فروردین سال ۱۴۰۰ سال تحصیلی به روال عادی خود برمی‌گردد، گفت: برنامه‌ریزی ما به صورتی است که آمادگی داریم از همه بسترهای مجازی، تلویزیون و حضوری برای ادامه و تداوم جریان آموزشی کشور استفاده کنیم. بنابراین هر زمان که شرایط مناسب باشد قطعا می‌توانیم متناسب با بسترها تغییر رویه دهیم.

حکیم‌زاده تاکید کرد: چیزی که مسلم بوده، این است که حتی در صورت بهبود شرایط و از بین رفتن تهدید شیوع کرونا، قصد نداریم به دوران آموزش صددرصد سنتی برگردیم. قطعا استفاده از فضای فناوری دستاوردهایی مفیدی داشته است. به عنوان مثال تنوع‌بخشی در منابع یادگیری، استفاده از محتواهای متعدد، امکان به اشتراک گذاشتن تجربه معلمان، فرصت‌هایی را فراهم کرده که حتما از ظرفیت‌های فناوری نیز در امر آموزش استفاده خواهیم کرد.
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری ایلنا،تاریخ انتشار:  10 تیر  ، کدخبر: 933434 ، https://www.ilna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین