پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۸۴۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: شرایط کرونا و آموزش الکترونیک ممکن است هزینه‌های کمتری داشته باشد و باید براساس آن بازنگری در شهریه دانشگاه‌ها‌ صورت گیرد.
شعار سال: من خواستار «کاهش شهریه به دلیل شیوع کرونا»، «احتساب شهریه واحد‌های دانشگاه آزاد مطابق با واحد الکترونیک» شده‌اند.

این کاربران نوشته‌اند: «همه‌گیری کرونا و رکود کسب و کار‌ها که تأثیرات شدیدی بر درآمد همه مردم گذاشته و علاوه بر روحیه دانشجویان فصای آموزش را متحول کرده است. در این بحبوحه اکثر دانشگاه‌ها به جای کلاس‌های حضوری خود، کلاس‌های آنلاین مجازی جایگزین نموده اند که به این دلیل:

۱- هزینه حق التدریس اساتید به میزان زیادی کاهش پیدا کرده، حق التدریس مجازی عموماً کمتر از نصف حق التدریس کلاس حضوری است.
۲-  هزینه‌های مربوط به فضا برای کلاس‌های حضوری از صفر شده است.
۳- هزینه‌های جاری دانشگا‌ها از قبیل برق، گاز، حمل‌ونقل نزدیک به صفر شده است.
۴-  هزینه‌های هماهنگی و تردد و حمل و نقل اساتید و حمل و نقل درون دانشگاهی کم شده است.

‌و، اما با وجود همه این کاهش هزینه‌ها از همه مهمتر درآمد خانواده‌ها و دانشجویان به شدت تحت تاثیر کرونا و فضای موجود کاهش پیدا کرده است و، اما شهریه دانشگاه آزاد متأسفانه هیچ تغییری نکرده و حتی با وجود مساعدت‌های کرونایی همه نهاد‌ها در جهت همکاری در زمینه کاهش هزینه‌ها هیچ مساعدتی با دانشجویان در زمینه شهریه این دانشگاه صورت نمی‌پذیرد حتی برای وام‌های کمکی شهریه و شرایط تقسیط به شکل سابق عمل می‌کنند. از مسئولان مربوطه و نهاد‌های مربوطه تقاضا داریم به این مشکل رسیدگی نمایند.»

آموزش الکترونیک هزینه های کمتری دارد

در پیگیری‌ها سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره به خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ورودی به شهریه دانشگاه‌ها ندارد.  

وی افزود: دانشگاه‌های شهریه‌پرداز جزو دانشگاه‌های مستقل و بخش غیردولتی هستند و با توجه به اینکه بحث عرضه و تقاضا وجود دارد  تصمیم‌گیری به عهده خود دانشگاه‌ها است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: شرایط کرونا و آموزش الکترونیک ممکن است هزینه‌های کمتری داشته باشد و باید براساس آن بازنگری در شهریه دانشگاه‌ها صورت گیرد.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس: ۱۰ تیر ۱۳۹۹، کد خبر:۱۳۹۹۰۴۰۹۰۰۰۲۵۳ www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین