پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۳۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
به دنبال مخالفت سازمان حمایت، مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیمان باطل و فقط تولیدکنندگان امکان افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت‌ها را پیدا کردند.
شعار سال: به دنبال مخالفت سازمان حمایت، مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیمان باطل و فقط تولیدکنندگان امکان افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت‌ها را پیدا کردند.

تغییر قیمت سیمان
به دنبال مخالفت سازمان حمایت مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیمان باطل و فقط تولیدکنندگان امکان افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت‌ها را پیدا کردند

بر اساس توافقات به عمل آمده با وزارت صنعت قرار بود از امروز قیمت سیمان ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، اما به دنبال مخالفت سازمان حمایت مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت سیمان باطل و فقط تولیدکنندگان امکان افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت‌ها را پیدا کردند.

شیوع کرونا و تشدید تحریم‌ها
در حال حاضر شیوع کرونا و تشدید تحریم‌ها بر مشکلات این صنعت افزوده است.

اما یکی از مباحثی که می‌توانست کارخانه‌های سیمانی را تا حدودی سرپا نگه دارد، حفظ بازار‌های صادراتی بود، چرا که با توجه به تقاضای محدود بازار داخل، بسیاری از شرکت‌هایی که نزدیک به مبادی صادراتی بودند، رو به توسعه فعالیت در حوزه صادرات آوردند.


افزایش قیمت سیمان منطقی و قابل دفاع
شیخان با اشاره به انتظار کارخانه‌ها برای افزایش قیمت سیمان در سال جاری، گفت:

افزایش قیمت‌سیمان، از سوی شرکت‌ها منطقی و قابل دفاع است. با توجه به افزایش سرسام آور هزینه‌های تولید مانند کرایه و حمل، دستمزد، هزینه‌های تعمیر دستگاه‌ها و نگهداری که امسال با جهش روبرو شده است، روی قیمت تمام‌شده این محصول بیش از ۳۰ درصد تاثیر گذاشته از این رو انتظار برای افزایش قیمت، طبیعی است.

عملکرد شرکت‌های سیمانی در دو ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، بسیار خوب و فروش کارخانه‌ها با تناژ بالاتری نسبت به سال گذشته در همین زمان همراه بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 12 تیر 1399، کد خبر: 4956563،www.sanaye.press

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین