پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
شروع همه گیری بیماری کووید-۱۹ در استرالیا با مشخص شدن نخستین مورد این بیماری در ایالت ویکتوریا در جنوب شرقی کشور استرالیا در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شد و پس از آن دامنه این بیماری به سرتاسر این کشور گسترش یافت.
شعار سال: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، احیای صنعت استرالیا نیازمند داشتن یک نقشه راه است همچنین دولت این کشور نقش اصلی در استخراج از معادن را دارد. در این گزارش سعی داریم تابه اثرات ناشی از این بیماری و اقدامات انجام شده بر معدن‌کاری استرالیا در شرایط کرونایی بپردازیم. با ما همراه شوید:

شروع همه گیری بیماری کووید-۱۹ در استرالیا با مشخص شدن نخستین مورد این بیماری در ایالت ویکتوریا در جنوب شرقی کشور استرالیا در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شد و پس از آن دامنه این بیماری به سرتاسر این کشور گسترش‌ یافت. که نتیجه آن غیرفعال شدن واحدهای صنعتی غیرضروری استرالیا بود.

با وجود دور بودن سایت‌های معدنی این کشور، اپراتورهای معدن به منظور بازنگری در فعالیت‌های خود با چالشی جدی مواجه شدند. به همین منظور آنها می‌بایست احتیاط و ایمنی را برای جلوگیری از شیوع کرونا در دستور کار خود قرار می‌دادند از این رو آنها برنامه‌های خود را برای مقابله با این بیماری ارائه کردند.

۲۹ ژانویه – معادن اصلی استرالیا طبقه‌بندی می‌شوند
کوئینزلند نخستین ایالت استرالیا بود که در آن وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام شد که در پی آن بیشتر مشاغل تا تعطیلی مواجه شدند. با این حال وزیران کشور و منابع ملی استرالیا تصمیم گرفتند تا با فعالیت‌های همچون ساخت‌وساز، معدن و کسب و کارهای کوچک که کلیدی برای بازیابی اقتصاد این کشور در دوران کرونایی است موافقت کنند. قرار گرفتن بخش معدن در این لیست اساسی، حاکی از حفاظت عملکرد این بخش از صنعت است.

حمایت از صنایع معدنی در واقع کمک کردن به مشاغل گوناگون در ایالت کوئینزلند است.دولت نیز تمام تلاش خود را برای ساکنان این منطقه انجام می‌دهد تا بتوانند فعالیت روزمره خود را انجام دهند و همچنین تدابیر لازم برای حفاظت شهروندان برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا ویروس را انجام می‌دهد.

همچنین دولت کوئینزلند به منظور محافظت بهتر از کارگران پروازهای fly-in، fly-out (FIFO) را برقرار کرد تا جابه‌جایی کارگران از شهرهای دوردست نیز تقویت شود.

۱۸ مارس – تمرکز استرالیا بر حمایت از جوامع بومی
بومیان استرالیایی ۳٪ از جمعیت ۲۴.۶ میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند، اما در گزارشی که اخیرا دولت تهیه کرده نشان می‌دهد که میانگین عمر بومیان به دلیل دور بودن از جوامع و عدم کار و داشتن سرپناه ده سال کمتر از میانگین ملی است. به دلیل همین مشکلات و همچنین شیوع بیماری کرونا دولت استرالیا سفر به مناطق جنوبی و شمالی استرالیا و ایالت کوئینزلند را تا پایان ماه مارس محدود اعلام کرد.

از آنجایی که بیشتر کارگران استخدامی معدن را بومیان تشکیل می‌دهند از این رو اپراتورها مجبور بودند تا در قوانین FIFO تجدید نظر کند.

به عنوان مثال در بخش ۳۲ جنوبی معدن مرکزی پرت برنامه جداسازی کارکنان معدن منگنز شرکت GEMCO

در شمال استرالیا انجام شد به این صورت که کارکنان بومی Anindilyakwa در Groote Eyla از گروه کارگران جداشدند و این شرکت به دنبال این است که این اقدامات را تا چند ماه به همین صورت ادامه دهد.

همچنین دولت ایالت استرالیا غربی تصمیم دارد تا اجازه سفر به مناطق کیمبرلی، شایر ناناتیجاراکو و بخش هایی از شریر شرقی پیلبرای که بیشتر ساکنان آن را جوامی بومی‌نشین تشکیل می‌دهند را مورد بازنگری قرار دهد.

۲۰ مارس – شرکت BHP و Rio Tinto استعدادهایی دارند که از صنعت حمایت می‌کنند
به دنبال شیوع گسترده کرونا ویروس در ماه مارس، معدن‌کاران دو شرکت استرالیایی BHP و Rio Tinto برنامه‌هایی را برای حمایت از صنایع معدنی این کشور ارائه کردند.

به عنوان بخشی از این ابتکار عمل شرکت BHP اقدام به استخدام ۱۵۰۰ نیروی کار جدید کرد تا با افزایش آن به تقویت معادن سنگ آهن، زغال سنگ و تولید مس استرالیا کمک کند. بخشی دیگر از این ابتکار آموزش مهارت‌های مختلف مورد نیاز به کارگران شرکت BHP بود که قراردادهای شش‌ماهه با این شرکت داشتند.

به همین منظور نیاز بود تا کارگران مهارت‌های کار با ماشین‌آلات، اپراتورهای تولید، کنترل کامیون و تجهیزات جانبی آن، اپراتورهای بیل مکانیکی، دیگ‌های بخار مکانیک دیزل، امور مربوط به بازرگانی، الکترونیک، نظافت و انبارداری را در معادن استرالیای غربی کوئینزلند، نیو ساوت ولزو استرالیای جنوبی فرا بگیرند.

در این میان شرکت Rio Tinto در ماه مارس اقدام به استخدام کارآموزان ماهر، فارغ‌التحصیلان و کارآموزان بومی کرد تا فرصت‌های شغلی در منطقه Pilbara در غرب استرالیا ایجاد کند. این شرکت همچنین متعهد شده طی سه سال آینده ۱۰ میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری کند.

ریو تینتو اعلام کرده است که میزان جذب دانش آموزان و فارغ التحصیلان این شرکت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ ۲۵ درصد افزایش داشته است ضمن اینکه تنوع جذب در رشته‌های مختلف نیز چشمگیر بوده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیل گسترش، تاریخ انتشار: 13 تیر 1399، کد خبر: 107967،www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین