پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
امروز یک مطالبه از نمایندگان و به خصوص نمایندگان تهرانی و نمایندگانی که از مجلس دهم در مجلس یازدهم حضور دارند این است که این تسهیلات را دریافت کرده اند یا خیر؟
شعار سال:اوایل خرداد بود که جمعی از نمایندگان مجلس یازدهم با راه اندازی کمپین نه به ودیعه مسکن اعلام کردند، وقتی در تهران سکونت دارند، نیازی به دریافت تسهیلات مسکن ندارند. امروز جلالی نماینده مردم رفسنجان  از واریز اولین حقوق نمایندگی خبر داد و در توضیح آن گفت اولین حقوق نمایندگی ۱۱ میلیون تومان واریز شده به علاوه ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای سایر هزینه‌ها به حساب ما واریز شده.

ساعتی بعد محمدحسین فرهنگی عضو هیأت رئیسه درباره حق مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی گفت: این مبلغ حق مسکن نیست و در واقع تسهیلات مسکن است که برای کسانی که فاقد محل سکونت در تهران هستند، واریز می‌شود که در ادوار گذشته مجلس هم رخ داده است. امکانات رفاهی همان حقوق ۱۱ میلیون تومانی است که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری به نمایندگان داده می‌شود و همه دستگاه‌ها و سازمانها طبق قانون این حقوق را دارند اما سایر هزینه‌ها مانند اجاره دفتر، پرداخت حقوق کارکنان این دفاتر و غیره در اختیار نماینده قرار می‌دهند.

فرهنگی ادامه داد: با توجه به پراکندگی نمایندگان در کشور، مجلس امکان این را ندارد در هر شهری اداره‌ای را تامین کند و  امور نمایندگان را رتق و فتق و تامین کند؛ زیرا هزینه‌ها چندین برابر می‌شود بنابراین مبلغی را در اختیار خودشان قرار می‌دهد که آنها را مدیریت کنند.

فرهنگی در پاسخ به اینکه آیا آمار دقیقی از نمایندگانی که تسهیلات مسکن را دریافت نکرده‌اند، وجود دارد یا خیر، گفته است: تهیه این آمار کار مشکلی نیست و بر طبق مصوبه هیأت درخواست مقرر  بر این شد که حسب درخواست و تقاضا برای کسانی که فاقد مسکن در تهران هستند این امکان فراهم شود.

حالا امروز یک مطالبه از نمایندگان و به خصوص نمایندگان تهرانی و نمایندگانی که از مجلس دهم در مجلس یازدهم حضور دارند این است که این تسهیلات را دریافت کرده اند یا خیر؟

در کمپینی که تعدادی از نمایندگان به آن پیوستند، از 30 نماینده تهران 9 نفر به صورت شفاف اعلام کردند که این تسهیلات را نخواهند گرفت. از سوی دیگر 56 نماینده از دور قبلی وارد مجلس شده اند که قاعدتا در سال های گذشته این تسهیلات را دریافت کرده و بعید به نظر می رسد در روزهایی که حقوق کارگری کمتر از 2 میلیون تومان است این نمایندگان با حقوق 11 میلیونی مشکل مسکن داشته باشند. آیا این 86 نماینده از تسهیلات مسکن انصراف خواهند داد؟

از سوی دیگر برخی نمایندگان نیز خانه های سازمانی را پیشنهاد می دهند. فرهنگی در توضیح این موضوع می گوید:  اتفاقا سایر نمایندگانی که این مبالغ را دریافت می‌کنند معترض هستند زیرا عقیده دارند مجلس باید خانه‌هایی را اجاره کند و در اختیار نمایندگانی که فاقد مسکن هستند و در هتل به سر می‌برند، قرار دهد. در گذشته، مجلس خانه‌هایی را تهیه و در اختیار نمایندگان قرار داد که اما حواشی داشت.

با این حال بنظر می رسد خانه سازمانی حداقلی و نه لاکچری و لغو طرح های تسهیلات نجومی نمایندگان، در روزهای فشار اقتصادی شدید بر مردم، مجلس یازدهم را بیشتر به خانه ملت بودن، نزدیک کند.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه فرهیختگان    ،تاریخ انتشار:  16   تیر 1399،کدخبر:   www.farhikhtegandaily.com ،42864
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Austria
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
نماینده ها در شان خودشون نمی دونن که این تسهیلات رو دریافت کنند
ناشناس
Austria
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
نماینده ها در شان خودشون نمی دونن که این تسهیلات رو دریافت کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین