پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
محمد رفیع دهواری گفت: روستای کهن کهور از توابع شهرستان مهرستان به عنوان روستایی عاری از زباله در استان سیستان و بلوچستان شناخته شده است.

شعار سال:  محمد رفیع دهواری فرماندار شهرستان مهرستان در گفت و گو با شستون بیان کرد: روستای کهن کهور از توابع بخش مرکزی مهرستان که دارای 110 خانوار است  و در فاصله 18 کیلومتری شهرستان قرار دارد، روستایی پاک و عاری از زباله است.
  
                 
وی  با بیان اینکه  دامداری در این روستا رواج دارد، گفت: اهالی این روستا به قدری به پاکیزگی و بهداشت اهمیت می دهند که حتی فضولات حیوانات اهلی نیز در کوچه پس کوچه های کهن کهور مشاهده نمی شود.

                     
فرماندار مهرستان ادامه داد: روستاییان کهن کهور زباله ها را در منازل تفکیک و در محلی که برای دپوی زباله برای روستا در نظر گرفته شده است، به روش بهداشتی دفن می کنند.


                    
دهواری خاطر نشان کرد:  فرهنگ جمع آوری زباله و رها نکردن زباله ها در جامعه از دیر باز میان مردم روستای کهن کهور نهادینه شده که نتیجه آن داشتن روستایی پاک و عاری از زباله است.

                     
وی در پایان تصریح کرد: اهالی روستای کهن کهور مهرستان طبق اصول بهداشت دامی و کشاورزی علوفه حیوانات را به صورت بهداشتی جمع آوری و انبار میکنند که می توان گفت این روستا، روستای پاک و عاری از زباله در سیستان و بلوچستان است  و در کشور نیز رتبه بالایی خواهد دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون، تاریخ انتشار: 22 تیر 1399، کد خبر: 127061،  www.asrhamoon.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین