پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
بسیاری از شهروندان با این تفکر که اگر زودتر به کووید ۱۹ مبتلا شوند دیگر ایمنی دائمی پیدا می‌کنند، رفتار‌های بی‌پرواتری از خود نشان می‌دهند در صورتی که تحقیقات نشان داده است ابتلای مجدد به کرونا برای کسی که یک بار این بیماری را تجربه کرده است اصلاً امری بدیهی نیست و این بیماری همچنان می‌تواند در ابتلای مجدد یک تهدید باشد.

شعار سال: ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، می‌گوید از هر ۱۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در تهران، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

به گفته آقای حریرچی، ابتلای مجدد به این ویروس و میزان بستری شدن نوجوانان و جوانان نگران‌کننده است.

در حال حاضر تعداد افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله که نیاز به بستری شدن دارند، در قیاس با چهار ماه پیش دو برابر شده است. این قشر از جامعه بی‌پرواترین افراد در برابر حفاظت خود در برابر این بیماری هستند.

* علم چه می گوید؟

امید این است که در بدن فرد بهبود یافته به اندازه کافی پادتن‌های اختصاصی کووید-۱۹ تولید شود تا توانایی مبارزه با این بیماری برای بار دوم را داشته باشد. اما یک مطالعه‌ روی بیماران بهبود یافته در چین نشان داد، میزان پادتن موجود در پلاسمای خون ۳۰ درصد از این افراد بسیار کم یا صفر بوده است. ممکن است بدن آن‌ها بدون نیاز به ساخت پادتن موفق به خنثی کردن اثر ویروس شده باشد به این دلیل که یا واکنش ذاتی سیستم ایمنی‌شان کافی بوده یا لنفوسیت‌های تی در واکنش تطبیقی این سیستم مؤثر عمل کرده‌اند و یا ترکیبی از هر دو اتفاق افتاده است. بیمارانی که کمترین میزان پادتن را در بدن خود داشتند، ظاهراً جوان‌تر هم بودند.

وقتی بیمار برای اولین بار به کووید-۱۹ مبتلا می‌شود، بدن او برای تولید پادتن به زمان نیاز دارد. پادتن‌ها تنها راه حل نیستند و گاهی عده‌ای بدون ساختن پادتن درمان می‌شوند. محققان می‌گویند هنوز علت خوب شدن بیماران را نمی‌دانیم اما حدس می‌زنند دلیلش واکنش بسیار خوب لنفوسیت‌های تی باشد.

همچنین محققان می‌گویند این احتمال جدی است که ویروس دوباره یک فرد را هدف قرار دهد؛ اما بسیار بعید است که این امر در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق بیفتد. آنچه که محتمل‌ است این است که برخی از مبتلایان دوره بهبودی طولانی داشته‌اند و بیماری هفته‌ها یا ماه‌ها بعد از ابتلای اولیه طول کشیده است.

نداشتن پادتن شما را برای مواجهه احتمالی بعدی با این ویروس ایمن نمی‌کند حتی اگر پادتن هم در بدنتان ساخته شده باشد این میزان پادتن مؤثر بدن شما را فقط تا زمان مشخصی ایمن نگه می‌دارد.

   پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین