پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
دکتر نصراللهی استاد علوم ارتباطات خطاب به صدا و سیما بیان داشت که ، لطفا به جای‌ شک کردن به رنگ پوست اوباما، به صلاحیت حرفه‌ای و دلسوزی خود شک کنید . «رئیس‌جمهور به‌ظاهر سیاه‌پوست سابق آمریکا»! یعنی چه؟ متن:
  شعار سال:دکتر نصراللهی استاد علوم ارتباطات خطاب به صداوسیما:

لطفا به جای‌ شک کردن به رنگ پوست اوباما، به صلاحیت حرفه‌ای و دلسوزی خود شک کنید

«رئیس‌جمهور به‌ظاهر سیاه‌پوست سابق آمریکا»! این جمله امروز  از اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک سیما  خوانده شد.
دوستان عزیز و بزرگوار !

 اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، سیاه‌پوست است ؛ لطفا به جای‌اینکه به رنگ پوست او شک کنید به رویکرد راهبرد تاکتیک صلاحیت حرفه‌ای  و دلسوزی‌خود شک کنید.

 صداوسیما سرمایه مردم و نظام جمهوری‌اسلامی است و امروز هم دهم مرداد  ۱۳۹۹ است، پرواضح است آرایش رسانه ای ، دسترسي و ذائقه مخاطبان تغییر کرده‌است؛ این نوع  تنظیم‌خبر  در شان رسانه‌ملی و مخاطبان نیست،هیچ‌کس حق ندارد سرمایه مردم و نظام را این‌گونه هدر دهد.

بااین نوع خبررسانی هم زحمات همکاران زحمت‌کش بخش‌های خبری دیگر صداوسیما  زیر سوال می‌رود و هم ‌ناخواسته هدف دشمنان تامین می‌شود.

گاف‌های این چنینی نشان می دهد آموزش و نظارت  یا تعطیل است یا جدی گرفته نمی‌شود.

 آموزش‌ و نگاه‌حرفه‌ای در رسانه ملی، ضروری‌تر  از تهیه واکسن کرونا است.
 
تعداد بازدید : 4
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
golshenas
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
0
0
در پاسخ به اعتراض آقای نصراللهی مدرس علوم ارتباطات با عنوان «اعتراض به چهره سازی خاص از اوباما توسط رسانه ملی» که در سایت خبری تحلیلی «شعارسال» (کد خبر 291589 به تاریخ 11 مرداد 99) ، اداره کل آموزش سازمان برخود لازم می‌داند که در مورد اظهار نظر و قضاوت ناصواب ایشان مبنی بر ربط دادن جمله مذکور به آموزش سازمان با عبارت: «آموزش و نظارت یا تعطیل است یا جدی گرفته نمی‌شود» و «آموزش‌ و نگاه‌حرفه‌ای در رسانه ملی، ضروری‌تر از تهیه واکسن کرونا است» موارد زیر را به اطلاع برساند:
1. فعالیت های آموزشی در سازمان صدا و سیما هیچگاه تعطیل نبوده و نیست و روز به روز بر اهمیت و جایگاه آن افزوده می‌شود. حجم فعالیت‌های آموزشی در 5 سال اخیر نسبت به زمانی که ایشان مسئولیت اداره کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی را بر عهده داشتند، به مراتب بیشتر و با کیفیت بالاتر است. بر اساس آمار موجود در این مدت 260 عنوان دوره تخصصی در حوزه خبر با شرکت 4396 نفر از کارکنان آن حوزه برگزار شده است. نتیجه ارزشیابی اثربخشی این دوره ها نشان از تاثیر بالای محتوای آموزشی بر عملکرد حرفه ای فراگیران دارد. به نظر می-رسد مبنای قضاوت ناصحیح ایشان وضعیت موجود زمان مسئولیت شان بوده است.
2. تشکیل کمیته آموزش معاونت سیاسی با مسئولیت قائم مقام معاون و مدیران کل معاونت مذکور و پیگیری مسائل آموزشی، برگزاری منظم آزمون‌های ترفیع مشاغل خبری، برگزاری دوره‌های آموزشی نوین و کاربردی در حوزه خبرنویسی و مهارت‌های تهیه و تولید خبر، گزارش‌ها و مستندهای خبری برخی از اقدامات آموزشی اجرا شده است.
3. جناب آقای نصرالهی خود چندین سال مسئولیت آموزش در معاونت سیاسی را بر عهده داشته است و فرایندهای تولید و پخش خبر را به خوبی می داند؛ در عین حال به درستی می‌داند که بیان مطالبی مانند آنچه که ایشان نسبت به آن اعتراض داشته است، به حوزه آموزش سازمان مرتبط نیست؛ با این حال قضاوت غیر کارشناسانه ایشان جای تامل دارد. در پایان ایشان را به این فرمایش حضرت امیرمؤمنان علی علیه‌السلام ارجاع می¬دهم: «لَیسَ مِنَ العَدلِ القَضَاءُ عَلیَ الثّقَةِ بِالظّنِّ؛ داوری کردن با استناد و اتکا به ظن و گمان، از عدالت به دور است.» (وسائل الشیعة، ج16، ص379).

مهدی حاجی سیاری
مدیر کل آموزش سازمان صدا و سیما
تلفن 22167286
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین