پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
فرانسه در سال گذشته، با تولید بیش از ۷۱درصد از کل برق خود به وسیله راکتور‌های هسته‌ای، کشوری است که بیشترین وابستگی را به انرژی هسته‌ای دارد.
شعار سال: فرانسه هر روز سبزتر می‌شود. در همین راستا مجموعه‌ای از اقدامات با هدف توجه به محیط زیست، از جمله ممنوعیت استفاده از تجهیزات گرمایشی در فضای بیرونی رستوران‌ها و کافه‌ها، سیستم گرمایش خانگی کارآمدتر و دو پارک منطقه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

از همه مهم‌تر، این کشور هدفی را مبنی بر کاهش سهم انرژی هسته‌ای در تولید برق، از ۷۰ درصد فعلی به ۵۰ درصد تا سال ۲۰۳۵ قرار داده است.

این تغییر در جهت ساخت بحث برانگیز راکتور هسته‌ای توسط دولت EDF که برای بیش از یک دهه برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌رود در مقایسه با بودجه ابتدایی ۳.۵ میلیارد یورویی آن، ۱۲.۴ میلیارد یورو هزینه داشته باشد، به وجود آمد. سرانجام انتظار می‌رود این عملیات در سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

در اینفوگرافیک ارائه شده که بر اساس گزارش وضعیت صنعت هسته‌ای جهانی در سال ۲۰۱۹ تهیه شده، مشاهده می‌شود که هیچ کشوری به اندازه فرانسه به انرژی هسته‌ای متکی نیست.

این کشور در سال گذشته ۵۸ راکتور هسته‌ای راه‌اندازی کرد و در جایگاه دوم پس از آمریکا با ۹۷ راکتور قرار گرفت. این راکتور‌ها ۷۱.۷ درصد از کل تولید برق را به خود اختصاص دادند، در حالی که راکتور‌های آمریکا سهم ۱۹.۳ درصدی از کل تولید برق را بر عهده داشتند.

پس از فرانسه، تمام کشور‌هایی که به انرژی هسته‌ای وابسته‌اند، در اروپای شرقی متمرکز شده‌اند. راکتورها، بین ۵۰ تا ۵۵ درصد از کل برق اسلواکی، اوکراین و مجارستان را تولید می‌کنند.

سوئد نیز با بیش از ۴۰ درصد جزو صدرنشینان این جدول بوده و به دنبال آن بلژیک (۳۹ درصد) و سوئیس (۳۷.۷ درصد) با اختلاف اندک قرار دارند.

در نمودار ارائه شده، سهم انرژی هسته‌ای در کل تولید برق کشور‌های مختلف در سال ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید.

سهم انرژی هسته‌ای در کل تولید برق کشور‌های مختلف

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۴۵۶۷۷۱، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین