پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۶۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
در خبر زیر لیستی از انفجارهای ناشی از انبار نیترات آمونیوم را مشاهده می کنید و این مسئله نشان دهنده آن است که انفجار رخ داده در لبنان برای اولین بار نبوده و نمونه های دیگری از انفجار ناشی از نیترات آمونیوم در جهان وجود دارد.

شعار سال : لیست بلند بالایی از انفجارهای مهیب تاسیسات و کارخانجات و انبارهای این ماده از سال ۱۹۱۶ وجود دارد که بالغ بر بیش از ۵۰ مورد است.

آخرین مورد آن آتش گرفتن انبار ۸۰۰ تنی نیترو سلولز در بندر تیانجان چین در سال ۲۰۱۵ بود که این آتش سوزی پس از ۴۰ دقیقه منجر به انفجار بسیار مهیبی شد. در این حادثه ۱۷۳ نفر مردند.

پیش از آن هم در سال ۲۰۱۳ در تگزاس آمریکا کارخانه کود شیمیایی مملو از نیترات آمونیوم در این شهر آتش گرفت که پس از ۲۰ دقیقه از آغاز آتش سوزی  این کارخانه منفجر شد و بیش از ۸۰ خانه و مدرسه را با خاک یکسان کرد. ۱۳۳ نفر زیر آوار ماندند و ۱۵ نفر کشته شدند. گزارشها علت حادثه را انبار کردن بیش از حد مجاز نیترات آمونیوم در این کارخانه عنوان کردند.

اولین بار نیست یک انبار نیترات آمونیوم منفجر می شود

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین