پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۰۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
براساس آمار‌های سازمان ثبت و احوال کشور، در پایان سال ۱۳۹۲ تعداد ازدواج‌های کشور نزدیک به ۷۹۴هزار بوده که این میزان با کاهش ۳۳ درصدی در سال ۱۳۹۸ به ۵۳۰هزار و ۲۲۵ ازدواج رسیده است.
شعار سال : براساس آمار‌های سازمان ثبت‌واحوال کشور، در پایان سال ۱۳۹۲ تعداد ازدواج‌های کشور نزدیک به ۷۹۴هزار بوده که این میزان با کاهش ۳۳ درصدی در سال ۱۳۹۸ به ۵۳۰هزار و ۲۲۵ ازدواج رسیده است.
 
کاهش ازدواج در روستا‌ها به ۴۴ درصد و در شهر‌ها به ۳۱ درصد
طی این مدت، در مناطق شهری تعداد ازدواج‌ها از ۶۸۳ هزار در سال ۱۳۹۲ با کاهش ۳۱ درصدی در سال گذشته به ۴۶۸ هزار و ۳۰۴ ازدواج رسیده و در مناطق روستایی نیز تعداد سالانه ازدواج‌ها از ۱۱۰هزار ازدواج در سال ۱۳۹۲ با کاهش ۴۴ درصدی به حدود ۶۲هزار ازدواج رسیده است.

قابل ذکر است کاهش شدید ازدواج در مناطق روستایی علاوه بر همه دلایل فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی که برای تاخیر در ازدواج جوانان ذکر می‌شود، یک دلیل اقتصادی-اجتماعی دیگری نیز دارد که آن هم، افزایش مهاجرت جوانان و به عبارتی دیگر خروج نیروی کار جوان از روستا‌ها است که در نتیجه بر روی آمار‌های ازدواج در روستا‌ها نیز تاثیر منفی گذاشته است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ۹۰ اقتصادی، تاریخ انتشار:۱۸ مرداد، ۱۳۹۹، کد خبر:۲۱۳۳۴۱۰۹۰  ـ eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Japan
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
به دلیل مسائل اقتصادی و اوضاع خراب شغلی و مسکن ، خیلی جوان ها کمتر به دنبال ازدواج میرن و متاسفانه انواع دیگری از رابطه داره شیوع پیدا می کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین