پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۱۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲
تحقیقات درباره هوش مصنوعی حاکی از آن است که سهم این فناوری در اقتصاد جهان از چین و هند عبور خواهد کرد و به ۱۵.۷ تریلیون دلار می‌رسد.
شعار سال: تحلیلگران مالی، رشد بیش از حد هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی را در آینده پیش‌بینی کرده‌اند، اما در هر صورت، تأثیر اقتصادی این دو بخش دست کم گرفته خواهد شد، زیرا کمتر کسی به پیامد‌های آنچه در زمان ترکیب آن‌ها روی خواهد داد، توجه کرده است.

تأثیر هم‌زیستی هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی
هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی هر دو در یک مسیر رشد قرار دارند و این امکان را دارند که بتوانند نحوه زندگی و حتی خود زندگی ما را تحت تأثیر خود قرار دهند، اما کمتر کسی به این فکر کرده است که چگونه این دو فناوری می‌توانند به صورت همزیستی برای مقابله با چالش‌های بهداشتی جهانی و زیست‌محیطی در کنار هم مؤثر عمل کنند.

سرعت تحولات اخیر در هر دو زمینه را در نظر بگیرید؛ بیوتکنولوژی، از نظر هزینه و فایده، هر روز ده برابر از روز قبل پیشرفت می‌کند. هزینه کشف ژنوم انسان از ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۱ به حدود هزار دلار در امروز کاهش یافته است. پروسه‌ای که ده سال پیش، ماه‌ها طول می‌کشید، حالا دیگر در یک ساعت به پایان می‌رسد. بر همین اساس، PricewaterhouseCoopers تخمین می‌زند که سهم هوش مصنوعی در تولید جهانی تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵.۷ تریلیون دلار برسد که این میزان بیشتر از میزان تولید فعلی چین و هند است.
سهم هوش مصنوعی در اقتصاد جهان به ۱۵.۷ تریلیون دلار می‌رسد
ترکیب هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی چه تأثیری در جهان دارد؟
با این حال، اگر هر چیزی باشد، این پیش‌بینی‌ها تأثیر اقتصادی را دست‌کم می‌گیرند. برنامه‌های هوش مصنوعی سرانجام، چنان گسترده می‌شوند و در هر جنبه‌ای از زندگی روزمره ورود پیدا می‌کنند که احتمالا تا چهار برابر بیشتر از اینترنت در تولیدات جهان کمک می‌کنند. هوش مصنوعی امروز بیش از ۵۰ تریلیون دلار از اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، خاموش بودن ماهیت تجزیه و تحلیل‌های فعلی بدان معنا است که فناوری‌های بالقوه ترکیبی هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی (AI/Biotech) به طور کامل در نظر گرفته نشده و قیمت‌گذاری نشده‌اند.

به عنوان مثال، فناوری‌های ترکیبی می‌توانند یک مسئله بهداشت جهانی مانند اهدای عضو را برطرف کنند. طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۸، به طور متوسط حدود ۱۰۰ هزار و ۸۰۰ پیوند عضو سالم انجام شده است. با این وجود در آمریکا، تقریبا، ۱۱۳ هزار نفر در انتظار پیوند اندام نجات‌دهنده زندگی هستند در حالی که هزاران عضو خوب بدن دور انداخته می‌شوند. خوشبختانه، بیوتکنولوژی مصنوعی می‌تواند دامنه جفت‌های امکان‌پذیر را بسیار گسترش دهد. در سطح جهان، بازار زیست‌شناسی مصنوعی به سرعت در حال رشد است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ از ۱۲.۵ میلیارد دلار فراتر رودکه نشان‌دهنده نرخ رشد ترکیبی سالانه ۲۰ درصد است.
سهم هوش مصنوعی در اقتصاد جهان به ۱۵.۷ تریلیون دلار می‌رسد
کامل کردن بیوتکنولوژی‌های جدید و بی‌نقص معمولا سال‌ها طول می‌کشد، اما در صورت موفقیت، این نوآوری‌ها می‌توانند حوزه‌های بزرگی از بهداشت عممی را متحول کنند. هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی دقیقا به دلیل داشتن چنین پتانسیل‌های دوردستی در حال توسعه هستند. همانطور که این دو فناوری رو به جلو حرکت می‌کنند، ما باید به دنبال ترکیبات جدید برای باز کردن قفل‌های جهان باشیم. به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن انزوا، می‌فهمیم که پتانسیل دو فناوری جدید در دو حوزه فناوری و علمی را دست‌کم گرفته‌ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۴۷۴۲۵، www. yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Russian Federation
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
0
0
آینده بشر با هوش مصنوعی گره خورده و چه بخوایم و چه نخوایم اقتصادی دیجیتال داره جایگزین اقتصادهای سنتی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین