پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۹۳۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
محمدحسین ادیب هیات علمی بازنشسته دانشگاه اصفهان و پژوهشگر ریسک معتقد است که اقتصاد چین در دهه آینده محکوم به فروپاشی است . با این وجود، بلایی که چین دارد سر آمریکا و دنیا می آورد، حتی جنگ های جهانی اول و دوم هم نیاورد .

شعار سال : ادیب معتقد است اقتصاد صادراتی چین، قواعد ویژه ای داشته و صادر کننده باید کل دلار صادراتی را به بانک مرکزی تحویل دهد و در مقابل آن یوان بگیرد. تا سال 2015 ، آمریکا با چاپ دلار بدون پشتوانه اقدام به پرداخت هزینه های واردات از چین می کرد. چین هم دلار صادراتی به آمریکا را از شهروندان خودش می گرفت و یوان چاپ شده را تحویل مردم می داد و تراز ارزی آمریکا- چین برقرار می شد.
از سال 2015، آمریکا نتوانست دلار بدون پشتوانه چاپ کند ، اما چین به کار خود ادامه می دهد. چنین شرایطی باعث صادرات تورم منفی و بی کاری به سایر کشورها خصوصا آمریکا می شود. علت مقابله آمریکا با چین و وضع تعرفه تجاری حدودا10 درصدی به واردات از چین هم ، همین موضوع است.
بر اساس توضیحات این صاحب نظر اقتصادی، آیا ایران با فرض انعقاد همکاری 20 یا 25 ساله، تدابیر و تمهیدات لازم برای مواجه با چنین مشکلاتی را در نظر گرفته و راه های اصلاح احتمالی را پیش بینی کرده است؟

تعداد بازدید : 15

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین