پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۹۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برخورد دستگاه قضایی صرفا برای بعد از مدت مسئولیت افراد نیست ما سال گذشته چند نفر از مدیران استانی را پشت میزشان دستگیر کردیم.
شعار سال:هادی هاشمیان امروز در جلسه با فعالان رسانه‌ای و اجتماعی گلستان با بیان اینکه رسانه‌ها چشم ما هستند، اظهار کرد: مدیری که ضعف ندارد از شفافیت و تحقیق و تفحص استقبال می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه با کمک رسانه‌ها حیاط خلوت خیلی‌ها برچیده شد، افزود: در دستگاه قضایی هیچ خط قرمزی در برخورد و رسیدگی به تخلفات نداریم جز اینکه گزارش مستند نباشد از رسانه‌ها هم دعوت می‌کنیم گزارش‌های خود را با مستندات آن به دبیرخانه کارگروه گسترش عدل و حفظ آزادی‌های مشروع دادگستری برای بررسی ارائه کنند.

هاشمیان با بیان اینکه رسانه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری دارند، افزود: این کارکرد رسانه باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد اگر رسانه‌ها در امر پیشگیری ورود کنند و به مردم آگاهی بدهند، بخشی از مشکلات اجتماعی برطرف می‌شود.
 
رئیس کل دادگستری گلستان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا با برخی مدیران در زمان مدیریت آنها برخورد نمی‌شود، گفت: برخورد دستگاه قضایی صرفا برای بعد از مدت مسئولیت افراد نیست ما سال گذشته چند نفر از مدیران استانی را پشت میزشان دستگیر کردیم اینگونه نیست که بگذاریم مسوولی تخلف کند و پس از آن به موارد تخلف رسیدگی کنیم، در عین حال در دستگاه قضایی نیز با قضات و کارمندان متخلف برخورد شده و تعدادی هم اخراج شدند.
 
هاشمیان به نقش امیدآفرینی رسانه‌ها هم اشاره کرد و گفت: گزارش اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و مفسدان و تلاش‌های انجام شده برای بازگشت بیت‌المال از جمله مواردی است که با اطلاع‌رسانی درباره آن می‌توان در جامعه امیدآفرینی کرد.
 
وی افزود: سال گذشته ۷۵ هکتار جنگل، ۵۷۱ هکتار مرتع و چهار هکتار ساحل رفع تصرف شد، همچنین با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی برخورد و ۲۲۲ مورد حکم قلع و قمع اجرا شده است.
 
رئیس کل دادگستری گلستان با انتقاد از معطل ماندن برخی احکام قضایی به علت تعلل دستگاه‌های اجرایی گفت: وظیفه دستگاه قضایی صدور حکم است و در احکامی مانند قلع و قمع باید دستگاه‌های اجرایی متولی دستگاه‌های مورد نیاز برای اجرای حکم را فراهم کنند اما در این بخش مشکل داریم و نیاز است دستگاه‌های اجرایی بیشتر همکاری کنند تا ناچار به اقدام قضایی برای آنان نشویم.
 
وی به بازگشت دو هکتار زمین در شهرک تالار گرگان که ۳۰ سال پیش به ۴۵ نفر از کارکنان قضایی واگذار شده بود، اشاره کرد و گفت: سه دهه پیش از سوی رئیس منابع طبیعی وقت واگذار شد و قضات ما با وجود اینکه سند رسمی داشتند تا زمانی که تملیف دعوی حقوقی این اراضی نتیجه نداد، حتی یک آجر روی آجر نگذاشتند در حالی که تعدادی از دستگاه‌های اجرایی در ناهارخوران گرگان ساخت و ساز کرده‌اند.
 
های هاشمیان بار دیگر با استقبال از گزارش‌های تخلف و فساد از سوی رسانه‌ها تاکید کرد: تنها خط قرمز در این بخش، مستند بودن گزارش‌ها است.
 
ترویج سبک زندگی غربی، بدحجابی، تخلف و بی‌توجهی برخی مدیران به مشکلات معیشتی شهرستان‌های کم‌برخوردار استان از دغدغه‌های فعالان رسانه‌ای و اجتماعی بود که در نشست امروز با رئیس کل دادگستری استان در میان گذاشتند.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری گسترش نیوز   ،تاریخ انتشار:  27 مرداد 1399،کدخبر: 116697، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
باید با این مدیران متخلف برخوردهای اساسی بشه تا کسی جرات نکنه به بیت المال دست درازی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین