پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۰۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در مراسم تأسیس سیستم تصفیه فاضلاب و سیستم پایش لحظه ای آلاینده های هوا در شرکت لبنی دومینو گفت: با بهره برداری از این دو مجموعه، صدمین و صد و یکمین مجموعه صنعتی استان به سیستم پایش لحظه‌ای مجهز شده اند و برنامه ما این است که تا پایان امسال 50 تا 70 مرکز صنعتی و معدنی دیگر را به این سیستم مجهز کنیم.

شعارسال: محمدهادی حیدرزاده گفت: شهرستان اسلامشهر در حوزه محیط زیست و توسعه زیرساخت های کنترل آلاینده‌ها و سیستم های پایش لحظه ای در استان تهران پیشرو بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر تصمیم جدی دستگاه محیط زیست برای افزایش سیستم های پایش لحظه ای، افزود: نصب این تجهیزات می تواند با کاهش استفاده از نیروی انسانی و افزایش سرعت و دقت، موجب کنترل بهتر میزان آلاینده ها در صنایع و معادن شود.

وی افزود: انتظار داریم با همکاری خوبی که از سوی صاحبان صنایع و معادن صورت می گیرد، روند نصب این تجهیزات در کارخانه ها و معادن شتاب بیشتری پیدا کند.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صنایعی که باید به سیستم پایش لحظه ای تجهیز شوند وجود ندارد، گفت: ما در دو محور اصلی کنترل آلاینده های هوا و فاضلاب تلاش های گسترده ای را برای نصب سیستم های پایش لحظه ای انجام می دهیم و در این مسیر کمک و همراهی صنایع را نیاز داریم.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و همکاری مجموعه مدیریتی شرکت دومینو این سیستم بسیار مجهز راه اندازی شده است، افزود: این سیستم با ظرفیت 10 لیتر در ثانیه حدود یک سال است که آغاز بکار کرده و خروجی این سیستم در بررسی ها وآزمایشاتی که انجام شده با استانداردها مطابقت داشته و از کیفیت مناسبی برخوردار است.

حیدرزاده افزود: آب خروجی این تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز مجموعه استفاده خواهد شد و خوشبختانه با سرمایه گزاری مناسبی که در این خصوص انجام شده ظرفیت این سیستم بالاتر از نیاز این مجموعه می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه با بیان اینکه واحد های تولید کننده فاضلاب و واحد های صنعتی تکلیف دارند که سیستم تصفیه فاضلاب مناسب و استاندارد را در مجموعه خود احداث نمایند تا میزان آلودگی خود را به حداقل برسانند، تصریح کرد: همچنین واحدهایی که دارای سیستم تصفیه فاضلاب هستند نیز طبق قانون باید سیستم تصفیه فاضلاب خود را به سیستم پایش آنلاین مجهز کنند.

حیدرزاده تاکید کرد:این نوع اقدامات علاوه بر بهبود شرایط زیست محیطی باعث صرفه جویی اقتصادی در مصرف آب و بازچرخانی آن در اینگونه واحد ها می شود.

گفتنی است تنها در نیمه نخست امسال هفت سیستم پایش لحظه ای آلاینده ها در اسلامشهر نصب شده است که پنج مورد آن مربوط به پایش فاضلاب و دو مورد نیز به پایش لحظه ای آلاینده های هوا در کارخانه های آسفالت اختصاص دارد؛ با افتتاح دو سیستم پایش لحظه ای هوا در دو کارخانه تولید آسفالت 120 تنی، شمار سیستم های پایش لحظه ای آلاینده ها در این شهرستان به عدد 13 رسید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28شهریور1395، کدخبر: 95062817729: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین