پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
تا چند روز دیگر مدارس کار خود را به شکل حضوری، آنلاین و غیرحضوری آغاز می‌کنند و والدین دغدغه یادگیری فرزندان رادارند.
شعار سال: روز شروع مدارس امسال با سال‌های قبل تفاوت‌های زیادی دارد، اولاً که کلاس‌های به‌جای اول مهر ۱۵ شهریور شروع می‌شوند دوما که گروه زیادی از دانش‌آموزان به‌جای کلاس‌ درس، آموزش خودشان را از پشت کامپیوتر یا صفحه گوشی شروع می‌کنند.

آموزش‌وپرورش اعلام کرده است که مدارس به علت شیوع ویروس کرونا از دو هفته دیگر براساس وضعیت بیماری در در مناطق مختلف به سه روش شروع به کار می‌کنند. در مناطق قرمز کلاس‌ها به شکل مجازی و تلویزیونی برگزار می‌شوند، در وضعیت سفید که اکثرا در روستاها و مناطق کم جمعیت هستند، کلاس‌ها به شکل حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در وضعیت زرد هم کلاس‌ها به شکل تلفیقی از آنلاین و حضوری برگزار می‌شود.

قطعا برگزاری کلاس‌ها به شکل آنلاین، محدودیت‌های زیادی برای یادگیری دانش‌آموزان به وجود می‌آورد. اما خانواده‌ها می‌توانند با فراهم کردن شرایط و انجام اقدامات برخی از نیازهای دانش‌آموزان را برطرف کنند. از سویی تحقیقات نشان داده‌اند که در هنگام آموزش مجازی خانواده‌ها گاهی نقش معلم را می‌گیرند.

در اینجا نکاتی به شما معرفی می‌شود تا فضای بهتری برای برگزاری کلاس‌های مجازی فرزندانتان فراهم کنید:
هفت اقدام برای آموزش مجازی فرزندان
عوامل مزاحمت را کاهش دهید
براساس گزارش «یواس‌ای‌تودی»، مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ نشان داده است که دانش‌آموزان معمولا ۲۰درصد وفت خود را صرف فناوری‌های مختلف مثل موبایل می‌کنند، در آموزش مجازی این رفتار می‌تواند شدیدتر باشد و سرزدن به فضای مجازی هنگام کلاس درس منجر به کاهش نمره‌های آن‌ها شود. شاید بهتر باشد که تا زمان پایان کارهای مدرسه استفاده فرزندانتان را از این تجهیزات محدود کنید و تنها در وقت‌های استراحت به آن‌ها اجازه بدهید از این تجهیزات استفاده کنند.

فضایی که دانش‌آموز در آن قرار دارد هم می‌تواند به مزاحمی برای کلاس‌های مجازی تبدیل شود، برای همین بهتر است همان طور که بزرگسالان محلی خاص برای کار در خانه خود دارند، چنین فضایی هم برای فرزندانشان ایجاد کنند. براساس گزارش سیاتل تایمز پیشنهاد می‌شود که یک جعبه‌ای مخصوص وسایل مدرسه فرزندانتان هم تهیه کنید.
هفت اقدام برای آموزش مجازی فرزندان
وقت استراحت بیشتر
نگاه‌کردن به صفحات گوشی و کامپیوتر پیامدهای ذهنی و جسمانی زیادی مثل افسردگی و چاقی به همراه دارد، به همین دلیل احتمال دارد که دانش‌آموزان نتوانند در وقت کامل کلاس حضور داشته باشند و شاید برخی از آن‌ها نسبت به دیگران وقت استراحت بیشتری نیاز داشته باشند.

لیندا کارلینگ محقق بخش آموزش دانشگاه جان هاپکینز در این رابطه به یواس‌تودی می‌گوید: «ممکن است یک کودک بعد ۵ تا ۲۵ دقیقه فعالیت به استراحت نیاز داشته باشد.»

به همین دلیل اگر به فرزندانتان اجازه بدهید که قبل از شروع کلاس مجازیشان ورزش کند شاید تمرکز آن‌ها در یادگیری افزایش پیدا کند. همچنین ورزش کردن یکی از بهترین روش‌های کاهش استرس است. همچنین می‌توانید کامپیوتر را روی یک محل با ارتفاع بالا قرار دهید تا برخی مواقع فرزندتان به شکل ایستاده در کلاس شرکت کند.
هفت اقدام برای آموزش مجازی فرزندان
برنامه‌ریزی کنید
همانطور که بارها شنیده‌اید، برنامه‌ داشتن می‌تواند به بهبود نمره دانش‌آموزان کمک کند، حالا در شرایطی که کلاس‌ها مجازی هستند، برنامه‌ریزی کردن کار سختی است. برای شروع بهتر است برنامه شما شبیه همانی باشد که فرزندتان هنگام مدارس داشت، یعنی صبح بیدار شود و همانطور که در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کرد از خانه به یادگیری مجازی بپردازد.

برای دانش‌آموزان کوچکتر بهتر است در برنامه‌ای که طراحی کردید، کلاس‌ها را به چند قسمت تقسیم کنید. دانش‌آموزان بزرگتر معمولا می‌توانند برای یک وقت کامل درباره یک موضوع تمرکز کنند. اما مهم است در نظر داشته باشید که هر دانش‌آموزی منحصر به فرد است و این که برنامه خاص و مفید آن‌ها را پیدا کنید اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل برنامه‌ای که برای فرزندتان طراحی کردید نباید خیلی سختگیرانه باشد و اگر هنگام اجرای آن او خسته و یا مضطرب شد، اجازه بدهید که کمی استراحت کنید.

همچنین برای برخی دانش‌آموزان بهتر است که یک چک‌لیستی از کارهای مدرسه‌شان طراحی شود تا نسبت به وظایفشان در روز آگاهی داشته باشند.
هفت اقدام برای آموزش مجازی فرزندان
فرزندتان را تشویق کنید
در روزهای قرنطینه احتمالا فرزندتان نسبت به تشویق شدن از سمت معلم یا مشاور مدرسه دل تنگ می‌شود، حالا شما باید این نقش را اجرا کنید. ایجاد یک سیستم تشویق می‌تواند انگیزه‌دهنده باشد، به همین دلیل هنگامی که فرزندتان کاری را به اتمام رساند، او را تشویق کنید.

به همین دلیل برای کودکان برچسب‌های تشویقتان را آماده کنید و حتی به عنوان تشویق وقت استراحت آن‌ها را افزایش دهید. برای تشویق بزرگ‌تر هم می‌توانید زمان استفاده از تکنولوژی‌ها را افزایش دهید یا با آن‌ها فیلم ببینید.
هفت اقدام برای آموزش مجازی فرزندان
منعطف باشید
اگر برخی فعالیت‌ها و درس‌ها سخت هستند، کمی منعطف باشید و برنامه خود را تغییر بدهید تا به فرزندتان کمک کنید، بهتر است که برای چند درس یا موضوع مختلف برای کمک وقت بگذارید. هنگامی هم که وقت ندارید، کودکتان را تشویق کنید تا کارهای آسان‌تر را انجام بدهند. همچنین می‌توانید از معلم کمک بگیرید که بهترین کار برای دانش‌آموز انجام بشود.
هفت اقدام برای آموزش مجازی فرزندان
به فرزندتان کمک کنید با دوستانش در ارتباط باشد
مدرسه محلی بیشتر از درس‌ خواندن برای فرزنداتن است، فضای مدرسه به آن‌ها کمک می‌کند که با افراد دیگر در تماس باشند و مهارت‌های ارتباطی خود را تقویت کنند. کارلینگ می‌گوید: «دل بچه‌ها برای مدرسه، معلم‌ها و دوستانشان تنگ می‌شود و در عین حال آن‌ها در حال زندگی با عدم قطعیت نسبت به آینده هستند.»

این که به فرزندتان اجازه دهید به شکل مجازی با دوستانشان در ارتباط باشند شاید به پر شدن این فاصله کمک کند، البته این موضوع ارتباط زیادی به نحوه مدیریت کلاس مجازی توسط معلم دارد، اما شما هم می‌توانید به آن‌ها کمک کنید. برای مثال می‌توانید یک تماس ویدیویی روزانه بین فرزندتان و دوستانش ایجاد کنید.

با معلم‌ در تماس باشید
سال تحصیلی جدید را با ارتباط برقرار کردن با معلم فرزندتان آغاز کنید، چراکه آن‌ها می‌توانند به شما در سختی‌های انجام کارهای مدرسه کمک کنند.کارلینگ می‌گوید: «معلم‌ها می‌توانند به ما بیش از حدی که فکر می‌کنیم کمک کنند، در جاهایی که مشکلی پیش بیاید و دانش‌آموز نتواند تکلیفش را انجام بدهد، در کلاس شرکت کند یا ... حتما از آن‌ها کمک بگیرید.»

در فضای آموزش مجازی، عدم ارتباط با خانواده می‌تواند برای معلم چالش‌های مختلفی ایجاد کند، پس حتما در صورت بروز مشکلی در کارهای مدرسه با معلم ارتباط برقرار کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1399، کد خبر: 1423197، www. khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین