پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
رئیس علی فرزند رییس محمد در سال 1261 ش در دهستانی از توابع بوشهر به دنیا آمد. اگرچه سواد و معلومات كافی نداشت ، اما پاكی و سرشت و صفات حمیده او زبانزد اطرافیان بود. رییسعلی بعد از این كه قوای اشغالگر انگلیس بوشهر را به تصرف خود درآوردند، با شجاعتی وصف‏ناپذیر به مقابله با تجاوزگران پرداخت و شكست‏های سنگینی بر آنان وارد كرد.

شعار سال : تصویری از مزار رییس علی دلواری در وادی السلام نجف اشرف در عراق. گرامی باد صد و پنجمین سالروز شهادت رییس علی دلواری . روستای دلوار بندر کوچکی است در پنجاه کیلومتری بوشهر که مرکز یکی از بخشهای ساحلی شهرستان تنگستان است. واژه دلوار به معنای ” دلاور ” است که گاه ” دلبار” هم گفته می شود . شغل مردم دلوار اغلب ماهیگیری و سفر به شیخ نشینهاست. موقعیت دلوار بگونه ای است که کشتیهای بزرگ می توانند در ساحل آن پهلو بگیرند و به همین لحاظ در مقاطعی از تاریخ ایران نامی از آن ذکر شده است .رییس علی مبارز وطن دوست  و رهبر قیام جنوب و زاده 1261شمسی در این روستا فرزند کدخدای روستا بود که در جنگ جهانی اول  با  نیروهای استعمارگر و متجاوز بریتانیا و عوامل خائن وطنی به مبارزه برخاست و آنها را متحمل شکستهایی سخت کرد و سرانجام در سال 1294 شمسی ناجوانمردانه به شهادت رسید و در تاریخ ایران به یک نماد ضد استعماری  مبدل گشت.  

مزار رییس علی دلواری در وادی السلام نجف اشرف

مستندی درباره قیام تاریخی دلاور تنگستان و  روستازاده غیور رییس علی دلواری از آغاز تا پایان

تعداد بازدید : 187

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین