پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
با وجود انکه طبق آمار وزارت صمت، تولید پراید از ابتدای مردادماه متوقف شده، اما صورت‌های مالی منتشر شده در مورد تولید سایپا در سامانه کدال نشان می‌دهد که تولید پراید همچنان ادامه دارد. منتظر توضیحات سایپا یا وزارت صمت هستیم.

شعار سال: در حالی که طبق گفته نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد قرار بود، مطابق با مصوبه شورای عالی استاندارد، تولید پراید از ابتدای مرداد امسال متوقف شود، اطلاعیه مربوط به شفاف سازی صورت‌های مالی سایپا نشان دهنده ادامه تولید این خودرو است.

این در حالی است که در آمار وزارت صنعت، میزان تولید پراید طی مرداد امسال در کشور صفر اعلام شده و در واقع هیچ پرایدی در این ماه به تولید نرسیده است. در صورت‌های مالی سایپا، طی مردادماه ۲ هزار و ۲۶۲ دستگاه پراید توسط سایپا تولید شده در حالی که این رقم در آمار وزارت صنعت صفر است.

چنین اتفاقی صحت آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت صنعت را زیر سوال می‌برد و این در حالی است که همین آمار و اطلاعات به عنوان مرجع تصمیم‌گیری و برنامه ریزی از سوی وزارت صنعت مد نظر قرار می‌گیرد.

عدم توقیف تولید پراید و تفاوت آماری

 

جوابیه شرکت سایپا

با سلام و احترام؛

پیرو درج خبری مبنی بر ادامه تولید خودرو پراید در گروه خودروسازی سایپا به استحضار می رساند که آمار تولید 2 هزار و 262 دستگاه خودرو از خانواده پراید، مربوط به تولید وانت 151 بوده است.
همانطور که مستحضر هستید، گروه خودروسازی سایپا در راستای برنامه های خود برای تحول و تنوع بخشی به سبد محصولات خود، تولید خودرو سواری پراید را طبق برنامه اعلام شده در 31 تیرماه گذشته متوقف کرده است اما تولید وانت 151 که از محصولات خانواده پراید به شمار می رود، با هدف تامین نیاز ناوگان حمل و نقل درون شهری کشور ادامه پیدا خواهد کرد. آمار 2 هزار و 262 دستگاه خودرو از خانواده پراید که در گزارش عملکرد مردادماه شرکت سایپا در سامانه کدال نیز منتشر شده، مربوط به این خودرو تجاری است.
بر همین اساس، تولید خودرو سواری پراید در گزارش وزارت صمت نیز به درستی "صفر" درج شده است و آمار تولید وانت 151 در گزارش خودروهای تجاری این وزارت خانه قید شده است.
چند روز پیش نیز، برخی رسانه ها، در برداشتی نادرست از آمار منتشر شده در سامانه کدال اقدام به درج خبری مشابه کردند که مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با انتشار یک بیانیه نسبت به شفاف سازی پیرامون این شبهه اقدام کرد که متاسفانه مورد توجه خبرنگار محترم شما قرار نگرفته است.
از این رو، مزید امتنان است جهت تنویر افکار عمومی نسبت به درج متن این توضیحات با روتیتر پیشنهادی: "شفاف سازی سایپا در خصوص ادامه تولید پراید" و تیتر پیشنهادی: "تولید پراید متوقف شده است/ آمار تولیدی درج شده در سامانه کدال مربوط به وانت 151 است" در آن رسانه اقدام فرمائید.

با احترام رئیس اداره اطلاع رسانی


شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری 90 اقتصادی، تاریخ انتشار 15     شهریور    99، کد خبر:   2134180، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین