پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۸۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، جزئیات پرداخت ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ را تشریح کرد.
شعار سال : علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اتمام فرایند پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸، اظهار کرد: در ابتدا برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان موظف بودیم از ماده ۲۱ که مربوط به فروش اموال منقول و غیرمنقول از دارایی‌های آموزش و پرورش بود و تبصره ۵ که تأمین منابع مالی از طریق اوراق را بود این پاداش‌ها را پرداخت کنیم.

وی افزود: از آنجایی‌که معتقدیم مدارس آموزش و پرورش امانت جامعه و در دست آموزش و پرورش است و با توجه به اینکه عمده مدارس، کوچک مقیاس هستند باید برای تأمین مالی ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که برابر با پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ بود، ۳۰ درصد مدارس را به فروش می‌رساندیم. این مسأله شدنی نبود و اگر هم امکان فروش اموال آموزش و پرورش برای ما فراهم می‌شد این فرایند حداقل ۳ تا ۴ سال طول می‌کشید و بسیار زمان‌بر بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از همان ابتدای ابلاغ قانون بودجه، رایزنی‌هایی مبنی بر اینکه ماده ۲۱ در آموزش و پرورش عملاً کاربردی ندارد، انجام شد و وزیر آموزش و پرورش نیز این مسأله را در دولت پیگیری می‌کرد. خوشبختانه اولین مهمان گفت‌وگوی هفته در آموزش و پرورش، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بود و توانستیم در همان جلسه از ایشان قول مساعد بگیریم که تأمین اعتبار پرداخت بازنشستگان جدا از ضوابط ماده ۲۱ اجرایی و انجام شود.

الهیار ترکمن با قدردانی از دولت تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری دولت و دستور مستقیم رئیس‌جمهور روز شنبه ۱۵ شهریورماه اعتبار مالی به‌صورت کامل و نقدی تأمین شد. البته از این میزان ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هفته قبل تأمین‌شده بود و هزار و هفتصد میلیارد هم شنبه تأمین و به خزانه اعلام شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع گفت: بعد از تأمین کامل مالی توانستیم این اعتبار را از خزانه به آموزش‌وپرورش انتقال دهیم و بر اساس گزارش‌های دریافتی از ۳۱ استان قادر به پرداخت پاداش بازنشستگان در استان‌ها شدیم.

وی گفت: شهر تهران نیز به‌عنوان آخرین استان پرداخت بازنشستگان را از دیروز شروع کرده و تا ظهر به اتمام رساند لذا تمامی استان‌های کشور پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ را به‌طور کامل انجام داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از صبوری فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ گفت: قشر بازنشسته فرهنگیان بسیار نجیبانه این موضوع را تحمل کردند. همکاران ما می‌دانند که تأمین اعتبار ۵۴۰۰ میلیارد تومانی و پرداخت آن به‌صورت یکجا کار چندان راحتی نبود. آموزش‌وپرورش حتی یک روز هم در این پرداخت‌ها تعلل نداشته و ما متعهد بودیم که ضمن پرداخت پاداش فرهنگیان از اموال آموزش‌وپرورش هم دفاع کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۶۱۸۰۰۰۰۰۹، farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
با این مبالغ مشکل فرهنگیان حل نمیشه باید فکر اساسی برای مشکلات این حوزه داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین