پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۸۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
نماینده پیشین ایران در آژانس بین المللی‌انرژی اتمی گفت: توافق ایران و آژانس مانع دشمن‌تراشی و اقدامی منطقی بود.
شعار سال : احمد قریب با اشاره به توافق ایران و آژانس بر سر اختلاف نظر‌های پادمانی اظهار کرد: خوشحالم از این که ایران و آژانس بر خلاف انتظار برخی کشور‌ها توانستند به راه حلی برای حل اختلاف نظر موجود دست پیدا کنند و در چارچوبی دو طرفه دسترسی‌ها به آژانس داده شد.

وی با اشاره به رویکرد رافائل گروسی، مدیرکل جدید آژانس در این زمینه اظهار کرد: با توجه به جوان بودن وی و حمایت کشور‌های غربی و آمریکا از او، اما به نظر می‌آید توانسته تا کنون تا حد قابل توجهی خوب عمل کند و تلاشش برای حل و فصل مسائل است. با توجه به همکاری ایران با آژانس باید امیدوار بود تا گزارش هایش درباره ایران مثبت‌تر از قبل باشد.

قریب درباره رویکرد ایران در برخورد با آژانس در بحث موضوعات پادمانی اخیر گفت: به نظر رویکرد ایران به طور کلی نسبت به قبل عاقلانه‌تر و با نگاهی منطقی به سیاست دنیا و با تمایل به دوری از دردسر شده است. در هر حال دشمن تراشی برای ایران باید کنترل شود.

این نماینده پیشین ایران در آژانس ادامه داد: رویکرد و نگاه آقای صالحی در جایگاه ریاست سازمان انرژی اتمی در این رابطه حائز اهمیت است و می‌توان گفت در کنترل و مدیریت فضای سیاسی در داخل و نیز در فضای بین الملل موفق‌تر عمل کرده است. در کل معتقدم ایران رفتاری منطقی در همکاری با آژانس پیش گرفته است. موضوعات فعلی مطرح شده ناشی از نوع تعامل در سال‌های ۸۲ و ۸۳ است، اگر آن زمان بهتر عمل می‌کردیم شاید هیچ یک از اتفاقات به آن شکل که شاهد بودیم اتفاق نمی‌افتاد.

وی گفت: موضوع و فعالیت‌های هسته‌ای در آغاز نه آنقدر خلاف قوانین بود و نه آنقدر درست انجام شده بود، ولی هزینه‌ای بیش از وزن و ظرفیت وارد شد از این رو معتقدم اکنون منطقی‌تر و عاقلانه‌تر نسبت به سیاست‌های بیرونی درباره ایران عمل می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۰۶۱۷۱۲۴۴۹ / isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czech Republic
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
ما در شرایطی هستیم که نباید بهانه دست دشمن بدیم بابت انرژی هسته ای و فعالیت های نظامی. امریکا و اسرائیل همینجوریشم علیه ما توطئه می کنند چه برسه به اینکه بهانه ای هم دستشون بیاد
ناشناس
Germany
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
0
0
دست آمریکا رو در شورای امنیت ببنده کافیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین