پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
شواهدی وجود دارد که متاسفانه اثبات کننده تاراج بخش کشاورزی توسط دولت ها با سیاست های چندگانه سرکوب قیمت محصولات ، برداشتن قیمت های حمایتی از نهاده های کشاورزی و کم توجهی به کاهش و تقلیل ریسک تولید در این بخش است. زمزمه خرید تضمینی گندم به قیمت 3200 تومان برای سال 1400 ، از همین اراجیف می باشد.

شعار سال : با توجه به هزینه تولید و کاهش حمایت‌های یارانه‌ای دولت از بخش کشاورزی، بنظر می‌رسد که حداقل قیمت ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومانی گندم، می‌تواند قیمتی منصفانه برای خرید تضمینی باشد.
اگر این اتفاق نیفتد، احتمالا شاهد کاهش سطح زیر کشت گندم، تولید گندم و عدم تحویل و فروش به دولت و فروش در بازار آزاد برای خوراک دام و یا قاچاق به کشور‌های همسایه و ...، خواهیم بود. نتیجه همه این موارد، کاهش ضریب امنیت غذائی در کشور و افزایش احتمالی هزینه‌های دولت در واردات گندم خارجی خواهد بود.
سیدناصر موسوی لارگانی نماینده محترم مجلس نیز، حداقل قیمت خرید تضمینی گندم را ۴۵۰۰ تومان اعلام داشته است. از آنجا که، واقع گرائی اصل اول برنامه ریزی است، مدیران محترم مختار به انتخاب نرخ‌های توهمی منجر به ایجاد خسارت ملی یا واقع گرایی و عدالت محوری در نرخ گذاری‌ها هستند.

توهم خرید تضمینی 3200 تومانی گندم در 1400

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین