پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۰۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷
حوزه های فناورانه بدلیل کمتر مشهود بودگی آسیب ها و ضعف ها،بمیزان پائین تری در تیررس رسانه ها قرار گرفته و مورد نقد قرار می گیرند. اما این خصوصیت، دلیلی بر کاهش حساسیت مدیران نسبت به آن و یا سرپوش نهادن بر روی آسیب ها نمی باشد. آقای جهرمی ، لطفا پاسخگو باشند.

شعار سال : سرقت فیبر نوری ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در تاریخ ۲۰ تیرماه، منجر به قطع ارتباطات یکی از بزرگترین مراکز داده تهران و شرکت ارتباطات زیرساخت و ایجاد اختلال جدی در خدمات بخش خصوصی و عمومی به واسطه قطع ارتباط زیرساخت آنها شد.

شهرداری تهران ضمن عدم پاسخگویی در مورد نحوه امکان وقوع چنین سرقتی، خود را فقط یک خدمت دهنده و فاقد مسئولیت پیش بینی مسیرهای جایگزین معرفی کرده است.

 فیبر نوری یک تجهیز بسیار حساس و البته گران قیمت است که حتی سرقت آن نیز به تخصص کافی نیاز دارد. اطلاع از محل فیبر و برخورداری از امکانات و وسایل کافی برای سرقت آن به شکلی که قابل بازیابی و بکار گیری در مکانهای دیگر و یا فروش داشته باشد، از نکات ویژه در این مورد است.

سرقت فیبر نوری از مسیری که این حجم از سایت ها و خدمات حساس اجتماعی را پشتیبانی کرده و فاقد خط رزرو است، در شرایط فعلی یک اتفاق عادی محسوب نمی شود اخیرا بسیاری از حوادث جاری مخل امنیت عمومی در کشور ( آتش سوزی ها، برخی انفجارات مراکز مهم و کارخانه ها و ...) همگی در اشکال غیرعمد و غیر سیاسی در حال رخداد است و به همین لحاظ، ظن پشت پرده سیاسی امنیتی برای این حوادث مطرح است.

بازگردانی و ترمیم این خطوط به واسطه ترافیک خیابان ها با دشواری فراوان همراه بوده و منجر به طولانی شدن این قطعی شده است. قطع شبکه ذخیره سازی و رایانش ابری آروان (میزبان حجم وسیعی از پایگاه های اینترنتی داخلی)، سرور پشتیبان مستقل خدمات شرکت تپسی و موضوعات دیگر که برقراری و پایایی آنها با احساس رفاه و امنیت اجتماعی و عمومی جامعه ارتباط مستقیم دارد، از جمله خدماتی بودند که به واسطه این قطعی دچار اختلال اساسی شدند.

 چنانچه در شرایط بحران ضرورت قطع پهنای باند خارجی مطرح شود و حتی در بهترین شرایط سرویس دهی و ارتباطات لینک های داخلی قرار داشته باشیم، وجود چنین آسیب هایی زمینه عدم اتکای مدیران به شبکه داخلی را فراهم آورده و تصمیم قطعی پهنای باند خارجی برای جلوگیری از اختلال در خدمات بخش های عمومی و خصوصی با چالش مواجه می شود. ضروری است شبکه های مرکز داده به اعمال پیوست امنیتی و پدافند غیرعامل (از جمله پیش بینی مسیرهای جایگزین در زمان قطعی، پیش بینی مرکز داده های موازی و متکثر و.... برای خدمات حساس شبکه داخلی) ملزم شوند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین