پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
نامه فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی به وزارت بهداشت در خصوص وضعیت استخدامی و مشکلاتی که در زمینه استخدام برای دانشجویان این رشته وجود دارد.

جناب آقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام
همانطور که مستحضر هستید، فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دارای تخصص و توانمندی‌های فراوان جهت بهبود و ارتقای سیستم بهداشت و درمان کشور می‌باشند ولی متأسفانه با بی‌مهری‌های متعدد مسئولین نسبت به بکارگیری این فارغ التحصیلان و مشکلات متعددی که در این زمینه به وجود آمده، موجب بیکاری و بی‌انگیزگی این فارغ التحصیلان گشته است. لذا تقاضا داریم نسبت به حل این مشکلات که در زیر اشاره می‌گردد اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

۱. تعیین دقیق پست‌های سازمانی که فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی شرایط احراز آن را دارند.

۲. با توجه به خالی بودن پست‌های سازمانی مربوط به این رشته که در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارند متأسفانه طی آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت به تناسب این پست‌ها جذبی از فارغ التحصیلان این رشته صورت نمی‌گیرد.

۳. با توجه به کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور متأسفانه مشاهده شده که در اکثر دفاتر بهبود کیفیت بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی از کارشناسان رشته پرستاری استفاده می‌گردد که این امر سبب ایجاد مشکلات فراوانی گردیده که در ذیل چند نمونه از این مشکلات عنوان می شود:
• کمبود نیروی تخصصی پرستاری در بخش‌های بالینی که سبب کاهش سطح مراقبت‌ها و نارضایتی بیماران می‌گردد
• عدم جذب و استفاده از فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمان
• عدم کارآیی نیروهای شاغل غیرمرتبط در واحدهای بهبود کیفیت بیمارستان‌ها
• عدم شفاف‌سازی شرایط احراز پست کارشناس مسئول بهبود کیفیت و اعتباربخشی با توجه به قرارگیری تعداد زیادی از پرستاران در این پست

۴. عدم جذب فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در آزمون‌های استخدامی سایر ارگان‌ها درحالیکه سایر رشته‌های مدیریت مانند مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی و... در استخدامی‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب می‌شوند.

۵. با توجه به اینکه رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمان اختصاصی وزارت بهداشت است و فارغ التحصیلان این رشته مطابق با سرفصل‌های آموزشی، شرایط احراز پست‌های سازمانی کارشناس امور اداری، کارگزین، مسئول امور عمومی، کارشناس آموزش و... را دارند اما متأسفانه در آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت که متولی این رشته است از سایر رشته‌های مدیریتی وزارت علوم که در بالا اشاره شد استفاده می‌شود.

۶. با توجه به نیاز اکثر بیمارستان‌های کشور به کارشناسان اقتصاد سلامت پیشنهاد می‌گردد برای تمامی بیمارستان‌های کشور حداقل یک پست کارشناس اقتصاد سلامت تعریف گردد.

۷. با توجه به اجرای اعتباربخشی آموزشی در بیمارستان‌های آموزشی و نیاز این بیمارستان‌ها به کارشناسان آشنا با امور اعتباربخشی آموزشی پیشنهاد می‌گردد حداقل یک پست کارشناس اعتباربخشی آموزشی در این بیمارستان‌ها ایجاد گردد.

۸. با وجود اینکه دانشجویان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی جهت پست سازمانی مدیریت بیمارستان آموزش می‌بینند و شرایط احراز این پست را دارند، متأسفانه مشاهده گردیده که در اکثر بیمارستان‌های کشور از سایر رشته‌های غیرمرتبط مانند پرستاری، اتاق عمل، رادیولوژی، بهداشت و حتی فقه اسلامی و علوم سیاسی استفاده می‌شود.

۹. با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی متولی بیمارستان‌های زیرمجموعه خود است و در این بیمارستان‌ها همانند بیمارستان‌های وزارت بهداشت و سایر بیمارستان‌ها نیز اعتباربخشی اجرا می‌گردد خواهشمند است نسبت به تعریف و ایجاد پست کارشناس بهبود کیفیت و اعتباربخشی در بیمارستان‌های تابعه این سازمان با شرایط احراز فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی اقدامات لازم انجام گیرد.

با تشکر

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کارزار نت، تاریخ انتشار: 25 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: -، www.karzar.net

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین