پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
معاون مدیر کل اداره بازرسی و شکایات سازمان غذا و دارو از راه اندازی و آغاز به کار سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو به صورت پایلوت با اولویت نظارت بر عرضه و توزیع اقلام کرونایی در داروخانه‌ها از روز گذشته خبر داد.
شعارسال: زبیده حسینی نسب در نشستی با خبرنگاران در سازمان غذا و دارو گفت: سامانه الکترونیک راه اندازی شده است تا نظارت و بازرسی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

معاون مدیر کل اداره بازرسی و شکایات سازمان غذا و دارو افزود: اولویت نظارتی و بازرسی سازمان غذا و دارو در قالب برنامه پایلوت در چهار دانشگاه علوم پزشکی  تهران و البرز اجرایی شده است و بر این اساس نظارت مستمر بر داروخانه‌ها خواهیم داشت. توزیع و عرضه اقلام کرونایی شامل ماسک و محلول ضدعفونی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها با مشارکت اداره کل دارو، فرآورده‌های طبیعی و مکمل و فناوری اطلاعات در حال انجام است و در آینده با رفع موارد فنی موضوع به صورت الکترونیک و به طور تخصصی دنبال خواهد شد.

حسینی نسب افزود: داروخانه‌ها مراکز مجاز عرضه دارو و فرآورده‌های سلامت محور هستند و کیفیت محصولات سلامت محور عرضه شده قابل اعتماد است و مقرر شده تا نظارت‌ها به صورت الکترونیک دنبال شود.   به این صورت که دانشگاه‌های علوم پزشکی نتیجه بازرسی‌ها را به صورت برخط در  سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی درج می‌کنند و اطلاعات در سازمان غذا و دارو به روز در دسترس خواهد بود. بر این اساس آمار و اطلاعات تخلفاتی مانند گرانفروشی، عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها برخط دریافت خواهد شد تا نظارت‌ها به دقت و به سرعت صورت گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو به صورت پایلوت با اولویت نظارت بر عرضه و توزیع اقلام کرونایی در داروخانه‌ها از دیروز راه اندازی شده است تا نظارت و بازرسی با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:۹۹۰۶۲۴۱۸۴۶۵، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین