پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
دورنمای حضور مشترک روسیه و چین در قطب، منافع آمریکا را به چالش می‌کشد.
شعار سال:به نقل از «نشنال اینترست»، دورنمای حضور مشترک روسیه و چین در قطب، منافع آمریکا را به چالش می‌کشد و کابوس وحشتناک شبهای ایالات متحده شده است که واشنگتن برای مقابله با آن آماده نیست.
 
مایکل لایونز کارشناس مجله نامبرده در ادامه نوشت:«قطب،منطقه‌ای است که سیاستمداران آمریکایی بندرت به آن توجه می‌کنند، اما نقش کلیدی را در سیاست ابرقدرت‌های جهان بازی می‌کند. به دلیل تغییر شرایط اقلیمی، امکانات اقتصادی جدیدی در این منطقه ایجاد می شود و کشورهای بزرگ هر چه بیشتر  قصد خود برای دستیابی به برتری در این منطقه را اعلام می‌کنند.
 
متأسفانه، واشنگتن خیلی از رقیبان خود در این عرصه عقب مانده است. گشت ساحلی آمریکا مثل چین دارای دو یخ‌شکن است، در حالی که ناوگان روسیه دست‌کم دارای 40 یخ شکن است و تا سال 2035  تعداد آنها تا 13 یخ‌شکن اتمی دیگر بیشتر خواهد شد.
 
مقابله با رقیبی مانند روسیه در قطب شمال باعث بروز یکسری چالش‌ها خواهد شد، اما دورنمای تلاش مشترک روسیه – چین مثل یک فیلم تریلر فنی و کابوس شبانه برای آمریکاست که واشنگتن برای آن اصلا آمادگی ندارد.
 
قطب فقط یک کریدور بالقوه برای رقابت استراتژیک نیست و نه فقط صحنه بالقوه‌ای برای گسترش رقابت بین کشورهای بزرگ. قطب صحنه یک بازی بزرگ است که آغاز شده است و سیاستمداران آمریکایی در واکنش به این خطر از همکاران خود در دیگر کشورها عقب مانده اند».
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری اسپوتنیک  ، تاریخ انتشار:   25 شهریور  1398، کدخبر : 202009156927143،www.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین