پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۰۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
بعد از گذشت ۱۰ سال از راه‌اندازی دیجی‌کالا (که به آمازون ایران معروف است) قیمت دیجی‌کالا در سال ۲۰۱۴ در گزارش جهانی استارتاپ بیش از ۱۵۰ میلیون دلار و به تازگی ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است
شعار سال:برادران محمدی (حمید و سعید) که موسسان دیجی‌کالا هستند، در ایران نشان دادند که یک ایده چطور می‌تواند تبدیل به یک استارتاپ موفق شود و سرمایه‌گذارانی هم که به برادران محمدی اعتماد کردند، ثابت کردند که استارتاپ‌ها علاوه بر داشتن سود برای یک سرمایه‌گذار، تبعات مثبت بی‌شماری برای کشور نیز به همراه دارند.
 
بعد از گذشت ۱۰ سال از راه‌اندازی دیجی‌کالا (که به آمازون ایران معروف است) قیمت دیجی‌کالا در سال ۲۰۱۴ در گزارش جهانی استارتاپ بیش از ۱۵۰ میلیون دلار و به تازگی ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.
 
دیجی‌کالا با سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری ۱۰۰۰ پرسنل دارد
 
سعید محمدی، یکی از دو برادر میلیاردر موسس دیجی‌کالا گفت: من لیسانس مکانیک و فوق‌لیسانس ام.بی.ای از دانشگاه سازمان مدیریت صنعتی دارم و برادرم حمید محمدی، لیسانس صنایع از دانشگاه خواجه نصیر و فوق‌لیسانس ام.بی.ای از دانشگاه علم و صنعت دارد. من و برادرم، در کار عکاسی دیجیتال فعالیت می‌کردیم. روزی برای خرید دوربین هنگامی که از جستجو در اینترنت توانستیم به اطلاعات کافی درباره دوربین دست پیدا کنیم، به خیابان جمهوری تهران رفتیم و دوربین را خریداری کردیم.
 
محمدی در ادامه توضیح داد: بعد از این‌که دوربین خریداری شد و پس از چند روز استفاده از آن، متوجه شدیم که دوربینی را به ما فروخته‌اند که لنز آن تعمیر شده است و به اصطلاح دست دوم است. اینجا بود که جرقه ایجاد یک سایت خرید اینترنتی که نام آن «دیجی‌کالا» شد، در ذهن ما زده شد.
 
به گفته محمدی، در تاسیس «دیجی‌کالا» از تجربه خرید دوربین استفاده شده و به دنبال آن نوشتن یک مدل کار آغاز شد.
 
این موسس موفق کسب و کار اینترنتی ادامه داد: پس از آن به جمع‌بندی نهایی رسیدیم و کافی بود کار را عملی کنیم. اوایل سال ۸۵ بود که شروع کردیم به برنامه‌نویسی برای این‌که سایت را بالا بیاوریم و به دلیل اینکه نخستین سایت فروشگاه اینترنتی بودیم و شبیه یا مدلی نداشتیم، باید از اول تا آخرش را خودمان طراحی می‌کردیم. پس کار در سال ۱۳۸۵ راه‌اندازی شد و کار خود را با ۵ نفر شروع کردیم اما در پایان سال ۹۳ پرسنل آن به ۷۰۰ نفر رسید.
 
دیجی‌کالا در سال ۲۰۱۴ و براساس گزارشی که مجله اکونومیست منتشرکرد، در رتبه نخست سایت‌های ایران قرار گرفت و در حال حاضر ما ۱۰۰۰ نفر پرسنل داریم و تعداد فروش روزانه دیجی‌کالا ۲۰۰۰ سفارش با متوسط ۶۰۰ هزار تومان است که در مجموع به عدد فروش  ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در روز می‌رسیم.
 
دیجی‌کالا بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده سنی، برای کاربران خود «تجربه لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند.
 
«ارسال سریع»، «ضمانت بهترین قیمت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که دیجی‌کالا از نخستین روز تاسیس، سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره فعالیت خود افزوده است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری کارخانه دار، تاریخ انتشار:   4 مرداد 1398، کدخبر :  ،www.karkhanedar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین