پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۰۰۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
پدران همراه فرزندان خود جهت خریدن ارزانترین گوشی اندروید جهت استفاده از برنامه شاد مراجعه می‌کنند و پس از شنیدن قیمت‌ها شرمگین از فرزندان خود مغازه را ترک کردند.

شعار سال: هفت ماهی است که ویروس تاجدار مهمان ناخوانده مردم ایران است ویروسی که با همه خطرناکی خود راهکاری سهل و آسان برای پیشگیری از ابتلاء و انتقال دارد اما به شرطی که همگان در این زمینه همکاری کنند.

در روزهای ابتدایی وجود ترس و هراس از ابتلاء به این بیماری سبب شده بود که اکثریت مردم دستور العمل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و درمان را رعایت کنند کنترل ویروس در اکثر مناطق کشور روند خوبی داشت و همگان امید داشتند که بزودی شاهد مهار این ویروس در ایران باشند.

بازگشایی پیش از موعد مدارس با وجود همه اما و اگرها باعث دل نگرانی والدین از حضور دانش آموزان در کلاس‌های شده است. هر چند مسئولان وزارت آموزش و پرورش به والدین اطمینان خاطر داده‌اند که همه نکات و دستور العمل های بهداشتی در سطح مدارس اجرایی شده و برای اجرای آن نیز نظارت کامل و دقیق می‌شود.

پس از گذشت یک هفته از آغاز مدرسه خبر ابتلای دانش آموزان مدارس برخی استان های کشور و فوت یک معلم موجب افزایش نگرانی والدین شده است و بر سر دو راهی ماندن در خانه یا رفتن به مدرسه نمی توانند تصمیم بگیرند.

سلامت جسمی و روانی دانش آموزان اولویت آموزش و پرورش است

رشید قربانی در گفتگویی بیان داشت: در شرایط کنونی مدیریت امور در مدارس مشکلات خاصی دارد و مدیران مدارس با نقش آفرینی می‌توانند اثربخش باشند.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است، افزود: از اول خرداد ماه ۹۹ وزیر آموزش و پرورش، کلیه مسئولان وزارتی و همچنین در سطح استان مسئولان، فرهنگیان و دست‌اندرکاران امر اهتمام ویژه برای پیشبرد امور انجام دادند و حجم فعالیت‌ها نسبت به گذشته خیلی افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تهیه و تدوین شیوه نامه بازگشایی مدارس از طریق وزارت با همکاری استان‌ها، ادامه داد: بعد از ابلاغ آن، نظرات مختلفی مطرح شد و در برخی از موارد تغییرات و تصمیمات جدید اتخاذ و اعلام شد و همه ملزم به اجرای آن هستیم.

قربانی سیاست کلان آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری را آموزش حضوری و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس عنوان کرد و یادآور شد: در کنار آموزش‌های حضوری با تدبیر مسئولان و دست‌اندرکاران امر، آموزش به روش‌های دیگر از جمله آموزش‌های تلویزیونی، آموزش در بستر شاد و فضای مجازی، تهیه و تولید محتوای آموزشی و بسته‌های یادگیری نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد و شروع به کار آن از هفته آینده، بیان کرد: این شبکه بستر مناسبی برای آموزش‌های غیرحضوری است و مقرر است محتوای های آموزشی در شاد بارگذاری شود تا هر کسی بتواند از آن استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر تخصیص معلم به کلاس درس از طریق سیستم تا پایان هفته جاری توسط مدارس تاکید کرد و گفت: باید با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان در این راستا اقدام لازم صورت گیرد.

قربانی با بیان اینکه در مواجهه با موضوع کرونا با یک عدم قطعیت روبرو هستیم و مشخص نیست که این شرایط کی به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: همه باید در این خصوص احساس مسئولیت کرده و در پیشبرد امور کمک کنند.

وی با تاکید بر آموزش حضوری، افزود: اصرار ما برای آموزش حضوری به معنی تهدید و اجبار نیست و نباید باشد، بلکه باید دانش آموزان برای آموزش حضوری و بهره‌گیری از فرصت کلاس‌های تشکیل شده تشویق و ترغیب شوند و در این فرایند نباید مدارس تعطیل شوند و ارزیابی‌های به عمل آمده نیز نشانگر تمایل و نظر موافق اولیای دانش آموزان برای آموزش حضوری است.

حضور اختیاری در مدارس زمینه ابتلاء به کرونا را افزایش می دهد

نصیری والدین یکی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی سنندج در گفتگویی اظهار داشت: متأسفانه چون فرزند من گوشی و یا تبلت اندروید ندارید باید برای دریافت آموزش به مدرسه برود که این موضوع سبب نگرانی من است.

وی با بیان اینکه در یک هفته گذشته دو روز فرزندم را به مدرسه می برم و دو ساعتی در مدرسه منتظر می‌ماند تا کلاسش تمام شود، افزود: اکثر دانش آموزانی که در مدارس حضور دارند از ماسک استفاده نمی‌کنند و قطعاً اگر یکی از آنها به این بیماری مبتلا باشد بقیه نیز گرفتار خواهند شد.

نصیری در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید راهکار دیگر برای آغاز سال تحصیلی اتخاذ کنند، گفت: حضور در مدارس هر چند هم اختیاری باشد زمینه را برای ابتلاء دانش آموزان به ویروس کرونا افزایش می‌دهد.

محمدی یکی دیگر از والدین کردستانی بیان داشت: اگر چه در روز اول برخی از اولیاء بابت بازگشایی مدارس نگران بودند اما فرزندان خود را راهی مدرسه کردند، دانش آموزان شوق فراوان برای حضور در مدرسه داشتند هر چند گفته شده بود که همدیگر را بغل نکنید و دست ندهید  اما برخی از شوق دیدن همکلاسی هایشان آن هم بعد از ماهها شاید اندکی کمتر به  هشدارها توجه کردند.

نداشتن گوشی اندروید گرفتاری جدید خانواده های محروم

رضاویسی یکی دیگر از والدین دانش آموزان با اظهار نگرانی از مشکلات به وجود آمده برای فرزندش در دوران کرونایی ، بیان داشت: پسم کلاس سوم ابتدایی است و طبق برنامه ای که مدرسه داده هفته دو روز باید به مدرسه برود و روزهای دیگر هفته را از طریق برنامه شاد درس ها را پیگیری کند.

وی افزود: شبکه شاد کاش مانند نامش موجب ایجاد شادی و شعف در بین خانواده ها و معلمان می شد ، اما ما حصل راه اندازی این شبکه برای اولیاء محروم چیزی بغیر از غصه و غمگینی چیزی به همراه ندارد.

برنامه ای به نام شاد، جهت غمگین کردن و بازی با احساسات مردم!!

جمالزاده مالکان یکی از فروشگاه های تلفن همراه در شهر سنندج در گفتگویی بیان داشت: این چند روز چهره پدرانی که با یک گوشی قدیمی اندروید با ورژن پایین به مغازه می آیند که بعلت قدیمی بودن نسخه اندروید قادر به نصب برنامه شاد نیستند و ورژن گوشی هم قابل ارتقا نیست و شرمنده فرزندان خود شده اند ، بنده واقعا با شنیدن واژه شاد فقط غمگین میشوم.

این فروشنده ادامه داد: چند روز گذشته چند نفر از دانش آموزان روستاهای بیجار همراه پدران خود جهت خریدن ارزانترین گوشی اندروید جهت استفاده از برنامه شاد مراجعه کردند که پس از شنیدن قیمت ها شرمگین از فرزندان خود مغازه را ترک کردند.

این فروشنده عنوان کرد: ای کاش وزارات آموزش و پرورش به جای واژه شاد از یک واژه دیگر برای اپلیکشن خود استفاده می کرد تا حداقل اسم و واژه شاد معنی خود را برای خانواده ها از دست نمی داد.

جالی خالی دولت الکترونیک در آموزش و پرورش

به طور قطع آموزش مجازی منجر به افت تحصیلی دانش آموزان می شود و حتی ممکن است در این مقطع بر کاهش بار علمی کشور اثرگذار باشد که پیشنهاد برخی معلمان و والدین آن است که آموزش و پرورش برای جبران آن باید در سال آتی کلاس های جبرانی در نظر بگیرد.

کرونا در کنار همه سختی ها و ناملایمت هایی که داشت واقعیت هایی را هم نمایان کرد و آینده نامشخص این ویروس و تعطیلی مدارس نشان داد که آموزش و پرورش باید بیش از گذشته به تکمیل زیرساخت های دولت الکترونیک اهتمام ورزد تا در مواقع بحران آموزش 14 میلیون دانش آموز با خلأ مواجه نشود.

با این اوصاف به نظر می رسد مسئولان وزارت آموزش و پرورش قبل از آغاز به کار دوباره شبکه اجتماعی شاد باید نسبت به رفع نواقص و کاستی ها اقدام کنند و انتقادات والدین و معلمان و مدیران مدارس را مورد توجه قرار دهند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 1647619،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین