پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۴۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کانال‌های تلگرامی امروز جای مهمی برای انتشار و انتقال داده‌های مهم شده است. کاربری از کانال‌های تلگرامی در بین ایرانیان بسیار طرفدار دارد. کانال‌ها بنابه کاربردی که دارند می‌توانند مسیر‌های ارتباطی مفید باشند. یکی از این کانال‌های مفید انتشار و به اشتراک گذاری کتاب، متن، مقاله و محتوا‌های مورد استفاده کاربران است.
شعار سال: کانال تلگرامی «کتابخانه شروین وکیلی» از آن دست کانال‌هایی است که با حضور ادمین‌های فعال، به محفل و جایی برای به اشتراک گذاری کتاب در فرمت‌های مجازی آن شده است.
شروین وکیلی استاد حوزه جامعه شناسی دانشگاه علامه و از نویسندگان فعال که کتاب‌های متعددی را در رشته‌های تخصصی خود قلم زده است، موسس این کانال است. او با ایجاد ضوابطی توانسته است کانالی قابل قبول و منظم در انتشار کتاب راه اندازی کند. کانال «کتابخانه شروین وکیلی» چند سالی است که توانسته با حضور بیش از ۲۰۰۰ عضو همچنان پایدار و منظم به کار خود ادامه دهد.
از ویژگی‌های مهم این کانال داشتن اعضای متخصص و امکان ارائه کتاب‌های تخصصی است. چون شروین وکیلی خود در حوزه‌های جامعه شناسی، تاریخ، تمدن ایران، مردم شناسی و فرهنگ فعال است، شما می‌توانید به پی دی اف کتاب‌های تخصصی این حوزه‌ها به راحتی در این کانال دسترسی داشته باشید.
ارائه کتاب به زبان انگلیسی و حتی کتاب‌های مرجع تخصصی کم یاب هم از دیگر نکات حائز اهمیت این کانال است.
نکته مهم دیگر در مورد این کانال این است که بدانیم انتشار کتاب در فضای مجازی همیشه با قوانین و محدودیت‌هایی همراه است که اخلاقی و حقوقی هستند از این رو این کانال با تنظیم اساس نامه‌ای سعی در رعایت قوانین نشر آثار کرده است تا نکند که حقی تضعیف شود.
اساسنامه کانال کتابخانه‌ی شروین وکیلی بر این اصل است که این گروه تنها برای به اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی (کتاب، مقاله، تصویرِ دارای محتوای علمی، فیلم کوتاه علمی) کارکرد دارد. فرمت متن‌ها در گروه فقط پی دی اف است و گذاشتن متن صرف مجاز نیست. از این رو کاربران در نام فایل‌های انتشاری اسم کتاب و نویسنده را حتما باید بگنجانند به این شکل که پیش از نهادن هر متنی فقط و فقط نام نویسنده و عنوان کتاب به همراه هشتگ موضوعش (به همان زبان متن) نوشته شود و بعد متن بارگذاری شود. (مثال: کلیدر- محمود دولت‌آبادی- #رمان Dawkins-Selfish Gene #Biology))
از قوانین قابل ملاحظه این کانال این است که نهادن هر مطلب دیگری، فیلم یا تصویری که محتوای علمی نداشته باشد و متنی غیرعلمی که در قلمرو ادبیات نگنجند ممنوع است و در نهایت به حذف پیام و اخراج می‌انجامد. البته قوانین نشر هم جزئیاتی دارد مثل اینکه معرفی کتاب‌های نو تنها با نهادن جلد کتاب مجاز است.
پیوند عضویت کانال تلگرامی «کتابخانه شروین وکیلی» به آدرس https://t.me/SherwinVakiliLibrary است.
اختصاصی پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
ممنون از شعار سال برای معرفی کانال های تلگرامی خوب در زمینه کتاب
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
خیلی خوبه که شعار سال گشته تا بهترین مواد رو در زمینه رشد کتابخوانی به مردم معرفی بکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
در میون این همه خزعبلاتی که در تلگرام و اینستاگرام هست این کانال ها میتونه مفید داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین