پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
رئيس اتحاديه نقاشان خودرو تهران گفت: تداخل صنفي مانع از اين مي شود که متخصصان نقاشي خودرو فعاليت کارشناسانه خود را براي رنگ خودرو انجام دهند چراکه واحدهايي بدون پروانه مرتبط در اين زمينه فعاليت مي کنند.

شعار سال : رئيس اتحاديه نقاشان خودرو تهران گفت: تداخل صنفي مانع از اين مي شود که متخصصان نقاشي خودرو فعاليت کارشناسانه خود را براي رنگ خودرو انجام دهند چراکه واحدهايي بدون پروانه مرتبط در اين زمينه فعاليت مي کنند.

احمد محمد طاري مقدم، رئيس اتحاديه نقاشان خودرو تهران با تاکيد بر لزوم و ضرورت توجه مسئولين به تداخل صنفي اظهار داشت: متاسفانه مهمترين موضوعي که صنوف تحت پوشش اين اتحاديه را دچار مشکلات کرده تداخل فعاليت واحدهايي است که از ديگر اتحاديه ها پروانه کسب دارند. صنوفي که از اتحاديه نقاشان خودرو پروانه اخذ کرده اند، به اميدي کرکره مغازه هاي خود را بالا مي کشند اما صنوف ديگر، در واحدهاي خود پس از انجام کارهاي قبل از نقاشي يعني مرحله صافکاري اقدام به رنگ قسمت تعمير شده مي کنند. حال آنکه اين قسمت ها پس از تعمير بايد از طرف نقاش خودرو نقاشي شود. به اين ترتيب نقاشاني که از اتحاديه پروانه فعاليت اخذ و عضو رسمي اين اتحاديه هستند بيکار مي مانند و افرادي که در ديگر موارد پروانه دارند، مشتري را از آن خود مي کنند.

طاري مقدم در ادامه با اشاره به تاثير قيمت ارز بر کالاهاي مورد استفاده در اين صنف افزود: مواد اوليه مورد استفاده در اين صنف انواع رنگ هاي خودرو است. در اين ميان آنچه وارداتي باشد قيمت آن مشخص و آنچه توليدي باشد، تابع قيمت مواد اوليه مانند تيتان و رزين است. متاسفانه قيمتها روز به روز افزايش مي يابد.

او با اشاره به اينکه کارخانه هاي توليدکننده خودرو بنابر سليقه و اشتياق بازار، رنگ خودروها را تعيين مي کنند، گفت: در نقاشي خودرو موضوع تخصص اهميت زيادي دارد تا خودروي متقاضي رنگي متناسب با ساير بخش ها داشته باشد. زماني که افراد براي رنگ آميزي قسمتي از خودرو آسيب ديده به نقاش خودرو مراجعه مي کنند، نقاش پس از کارشناسي با توجه به ميزان آفتاب خوردگي و مدت زماني که از توليد آن گذشته رنگ قسمت آسيب ديده خودرو را دقيقا شبيه ديگر قسمت ها آماده مي کند چرا که رنگ هاي موجود در بازار با رنگ خودرو مورد نظر تفاوتهايي دارد که تنها متخصص مي تواند تشخيص چگونگي استفاده از آن را بدهد.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اتاق اصناف ایران ، تاریخ انتشار 11 شهریور 99 ، کد خبر : 89637 ، otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین