پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
با رفع چالش‌های مواد اولیه؛ صنعت مبل ایران با ظرفیت صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از شهر ملایر، می‌تواند توانمندی هنرمندان ایرانی در بازار‌های جهانی را به رخ بکشد.
شعار سال: تهیه مواد اولیه با قیمت بسیار بالا و کیفیت پایین نامرغوب چوب و نبود چوب به مقدار کافی در بازار ، صنعت مبل ایران را به چالش کشیده است. این در حالی که استان یزد با تولید بیش از ۲۱ میلیون متر مربع پارچه رومبلی ظرفیت ویژه ای برای توسعه این صنعت دارد.

طرح های مبل مصری، فرانسوی، کلاسیک و ترکیه ای طرحهای مبلهایی ایرانی هستند که برای همه سلایق در بازارهای جهانی عرضه می شود. در حال حاضر مبلغ صادرات سالانه مبل از شهر ملایر ۵۰ میلیون دلار است.

کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای عربی، عراق و افغانستان و حوزه اوراسیا از مشتریان این صنعت هستند.

اما فعالان این حوزه اعلام می کنند آمادگی و توانایی صادرات بیش از این دارد و توانایی افزایش صادرات تا مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار دارد.

پنج هزار کارگاه تولیدی در شهر ملایر وجود دارد و ۶۵ درصد مبل کشور را تولید می‌کنند و این در حالی است که بیش از بیست هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حال فعالیت هستند.

اوضاع وخیم واردات ۹۰ درصدی چوب

چوبهای وارداتی با قیمت بالا از ترکیه و گرجستان وارد می شود که نه تنها برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست بلکه کیفیت پایین این چوب ها باعث می شود که برای تولیدکنندگان و منبت کاران این صنعت قابل استفاده نباشد.

مشکلات کمبود پارچه هم مانع دیگری بر سر راه تولید کنندگان صنعت مبل

مشکلات کمبود پارچه هم مانع دیگری بر سر راه تولید کنندگان است و این در حالی است که در کشور سالانه ۳۶ میلیون متر مربع پارچه رومبلی تولید می شود که استان یزد بیش از ۲۱ میلیون متر مربع آن را تامین می کند. سهم بیش از ۶۰ درصد تولیدات پارچه رومبلی کشور را استان یزد به خود اختصاص داده است.

این میزان تولید نشان دهنده توانمندی کشور در تولید پارچه رومبلی است. تار و پود این پارچه ها صد در صد ایرانی با طرح هایی که مهندسان داخلی طراحی کرده اند که قابل رقابت با تولیدات کشورهای مطرح دنیا است.

تعداد بازدید : 2

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: iribnews.ir/2823738
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین