پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
محمد خدابخشی گفت: سرگردان بودن نقدینگی باعث می‌شود که گاهی درصد قابل‌توجهی از این نقدینگی به سمت بازار ارز، گاهی به سمت بازار خودرو و گاهی اوقات هم به سمت بازار مسکن سرازیر شود که به‌محض این‌که این نقدینگی به سمت این بازار‌ها می‌رود، شاهد افزایش قیمت در این بازار‌ها هستیم.
شعار سال: نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس معتقد است دولت برنامه‌ای برای مدیریت نقدینگی ندارد و این مسئله باعث گرانی دلار شده است.

مدیریت نادرست نقدینگی
محمد خدابخشی با اشاره به افزایش شدید قیمت دلار به مدیریت نادرست نقدینگی در کشور انتقاد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از علت گرانی دلار به مدیریت نادرست نقدینگی بازمی‌گردد، چراکه نقدینگی گسترده‌ای در کشور وجود دارد، اما این نقدینگی به شکل مطلوب مدیریت نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه مسئولان ذی‌ربط مانع رشد فزاینده نقدینگی در کشور نمی‌شوند و از سوی دیگر این نقدینگی به‌خوبی مدیریت نمی‌شود.

سیاستگذاری‌های درست
خدابخشی خاطر نشان کرد: باید با سیاستگذاری‌های درست، نقدینگی‌جامعه به سمت بازار‌های مختلف و بویژه به بخش‌هایی تزریق شود که بیش از بازار‌های دیگر نیازمند نقدینگی هستند.

سرگردان بودن نقدینگی‌باعث می‌شود که گاهی درصد قابل‌توجهی از این نقدینگی به سمت بازار ارز، گاهی به سمت بازار خودرو و گاهی اوقات هم به سمت بازار مسکن سرازیر شود که به‌محض این‌که این نقدینگی به سمت این بازار‌ها می‌رود، شاهد افزایش قیمت در این بازار‌ها هستیم.

نقش بانک مرکزی
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بانک مرکزی برنامه‌ای برای مدیریت‌نقدینگی ارائه نکرده است، گفت: کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از رئیس کل بانک مرکزی دعوت کرد و از وی خواستیم که برنامه خود را برای مدیریت‌نقدینگی ارائه کند، اما هیچ برنامه‌ای در این زمینه تاکنون ارائه نداده است.

باید نقدینگی‌سرگردان در جامعه توسط بانک مرکزی مدیریت شود تا از این طریق شاهد گرانی در بخش‌های مختلف نباشیم و از سوی دیگر ارزش پول ملی افزایش یابد.

نقش دولت
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در پایان به نقش دولت در مدیریت نقدینگی کشور اشاره و اظهار داشت: ابزار اجرایی در اختیار دولت بویژه تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی است و آنان باید نقدینگی‌جامعه را مدیریت کنند و ابزار اجرایی در اختیار دولتمردان است که آنان باید مدیریت‌نقدینگی را در دستور کار قرار دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صنایع، تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۱۴۸۶۰، www. sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین