پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
رییس سازمان ملی بهره‌وری از ارائه برنامه ارتقای بهره‌وری دستگاه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.
شعار سال: رییس سازمان ملی بهره‌وری از ارائه برنامه ارتقای بهره‌وری دستگاه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.

ارائه برنامه ارتقای بهره‌وری دستگاه‌ها
فاطمه پهلوانی در خصوص وضعیت بهره‌وری دستگاه‌ها، اظهار داشت:هدف از اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری، دستیابی به سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی است.

بر این اساس اول آبان ۹۷، راهنمای اجرایی بند الف ماده پنج قانون برنامه ششم توسعه کشور، از سوی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان داری و استخدامی به دستگاه‌های اجرای کشور ابلاغ شد.

راهنمای اجرایی چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی در ۱۰ گام و هدف‌گذاری زمانی ۶ ماه تبیین شده است، اما زیرا هدف‌گذاری زمانی درست نبود بسیاری از دستگاه‌ها در این زمینه موفق نشدند.

رییس سازمان ملی بهره‌وری درباره ارتقای بهره‌وری و دستیابی به اهداف و انجام برنامه‌های پیش‌بینی شده، افزود:دستگاه‌های اجرایی باید تا پایان خردادماه سال ۹۹ برنامه‌های عملیاتی خود برای استقرار چرخه مدیریت ارائه و اعتبارات لازم را پیش‌بینی کنند.

تخصیص اعتبار سه ماهه این برنامه منوط به ارسال گزارش عملکرد از سوی دستگاه‌های سازمان ملی بهره‌وری و سازمان برنامه وبودجه و تایید عملکرد از سوی سازمان ملی بهره‌وری است.

وی با بیان اینکه حرکت‌ خوبی در بحث بهره‌وری دستگاه‌های اقتصادی اتفاق افتاده است، گفت:دستگاه‌های موضوع ماده سه قانون برنامه ششم توسعه که متولی بخش‌های اقتصادی هستند پیشرفت خوبی داشتند.

هدف ما این است که تا پایان سال ۹۹ برنامه ارتقای بهره‌وری آنها را به هیئت دولت ارائه دهیم.

پهلوانی با بیان اینکه در برخی دستگاه‌ها بهره‌وری همچنان وضعیت خوبی ندارد، افزود:انتظار بیشتری از دستگاه‌های آموزشی، غیراقتصادی و فرهنگی داریم.

همچنین انتظار بیشتری از وزارت صنعت، راه و شهرسازی داریم و معتقدیم که دستگاه‌های علمی و پژوهشی مانند وزارت علوم، آموزش و پرورش و بهداشت فعالیت جدی‌تری در موضوع بهره‌وری داشته باشند.

استقرار چرخه بهره‌وری
رییس سازمان ملی بهره‌وری در پایان با ارائه گزارشی از وضعیت استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، خاطرنشان کرد:تاکنون از مجموع ۳۴ دستگاه ملی، تعداد ۲۴ دستگاه وارد گام عملیاتی شده‌اند و از این میزان نیز ۲۲ دستگاه وارد فاز استقرار چرخه بهره‌وری شده‌اند.

در مجموع میزان پیشرفت کلی استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی بدون در نظر گرفتن مولفه کیفیت ۴۷ درصد و با احتساب کیفیت استقرار چرخه ۳۴ درصد است.

وزارت جهاد کشاورزی جزو دستگاه‌های پیشرو در استقرار چرخه بهره‌وری است، سازمان‌های ملی استاندارد، ثبت اسناد و املاک کشور و انرژی اتمی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وزاتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو، کشور، صنعت، ارتباطات، دادگستری و تعاون نیز در رتبه‌های بعدی استقرار چرخه بهره‌وری قرار دارند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صنایع، تاریخ انتشار: ۲5 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 214887، www. sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین