پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
در جلسه اصلی کمیسیون خاص امور کلانشهر‌های هیئت دولت، بررسی لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی در دستور کار قرار گرفت.
شعار سال:در جلسه اصلی کمیسیون خاص امور کلانشهرهای هیئت دولت، بررسی لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی در دستور کار قرار گرفت.
 
*** بررسی لایحه تخلفات ساختمانی
 
در جلسه ۲۳ شهریور ۹۹ اصلی کمیسیون خاص امور کلان شهرهای هیئت دولت، بررسی لایحه اصلاح مطابق ماده (۱۰۰) قانون شهرداری در خصوص رسیدگی به موضوع تخلفات ساختمانی در دستور کار قرار گرفت.
 
مطابق ماده (۱۰۰) قانون شهرداری، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند، شهرداری می‌تواند از عملیات ساختمانی ساختمان‌های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأموران خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری کند.
 
همچنین از آنجایی که بررسی‌های کارشناسی حکایت از عدم کارآیی ماده قانونی که به موضوع تخلفات ساختمانی به ویژه در کلان‌شهرها می پردازد ‌دارند، لذا بروزرسانی آن امری ضروری به شمار می‌رود.
 
*** ارائه پیش‌نویس لایحه ماده
 
در همین راستا وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط و صاحب‌نظران حوزه مدیریت شهری پیش‌نویس لایحه اصلاح ماده فوق را با رویکرد پیشگیری، جلوگیری و برخورد قاطع و بدون اغماض در حوزه تخلفات ساختمانی در حریم و محدوده شهرها تهیه و به هیئت دولت ارائه نمود.
 
این لایحه پیشنهادی که بررسی آن در دستور کار کمیسیون خاص امور کلانشهرها قرار دارد،‌ در جلسه اصلی هفته جاری کمیسیون مزبور به ریاست محمد اسلامی،‌ وزیر راه و شهرسازی مطرح و ادامه بررسی به جلسه آتی موکول گردید.
 
*** حاضران جلسه کمیته اصلی
 
گفتنی است، رضا اردکانیان وزیر نیرو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اطهره نژادی سرپرست کمیسیون و نمایندگانی از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دادگستری، کشور و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت حقوقی رییس جمهور، شورای عالی استان‌ها، استانداری تهران، سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و حفاظت محیط زیست از دیگر حاضران جلسه کمیته اصلی ۲۳ شهریور ۹۹ کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرهای هیئت دولت بودند که به میزبانی ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،  تاریخ انتشار:  26  شهریور1399، کدخبر:215377  ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین