تعامل و برقراری ارتباط با دیگران برای موفقیت کسبوکار نوپا یا کسبوکار آنلاین بسیار مهم است. داشتن ارتباط علاوه بر اینکه منجر به پیدا شدن کانالهای ارتباطی موثر جدید میشود سبب ارتباط نزدیکتر و عمیقتر با مخاطبان میشود در ضمن میتوانید نبض بازار را هم به دست بگیرید. ابتدا هدفی را در نظر بگیرید سپس، شروع بهکار کنید. با برقراری ارتباط به نتایج مطلوبی دست پیدا خواهید کرد. بهتر است با هدف از قبل تعیین شده اقدام کنید و زمانی را به بهبود و تقویت ارتباطات اختصاص دهید تا شناخت بیشتری نسبت به مردم پیدا کنید.
فرصتهای خوب اغلب پیش میآیند. اما اشتباهات متداولی در حین ارتباط رخ میدهند که باید بسیار مراقب باشید برای مثال خیلی سریع از دیگران درخواست پشتیبانی و کمک میکنید یا اصلا تقاضایی ندارید. قانون کلی وجود دارد مبنی بر حمایت کردن و درخواست حمایت. حمایت از دیگران را بخشی از روال عادی ارتباطی روزانه بدانید. سعی کنید در زمان مناسب، سوالات معقولی را مطرح کنید قطعا از کمکهایی که به شما خواهد شد، تعجب خواهید کرد.
در دنیای سریع فناوری، کلید موفقیت کسبوکار آنلاین، داشتن ارتباط است. کسب موفقیت به معنای عملی کردن حرکتهای کوچک اما هوشمند برای کسب موفقیتهای بزرگ است. انتخاب اهداف قابل دستیابی و تمرکز روی آنها قطعا بیشتر میتواند سبب موفقیت شود تا اینکه اهدافی انتخاب کنیم که در توان ما نبوده و به دلیل ماهیت آن، مدام تغییرشان دهیم. در واقع هدف، تعیین هدف سالانه، سپس سه ماهه، ماهانه و هفتگی است. اگر هدف خاصی ندارید لااقل مطابق برنامهریزی عالی عمل کنید. موفقیتها را بهطور مرتب ارزیابی کرده و در صورت لزوم اصلاحاتی انجام دهید.
پیشرفت کسبوکار آنلاین و شروع کسب درآمد کافی، یک رویا است. همان طور که کسبوکار افزایش پیدا میکند، در اغلب موارد میزان کار هم افزایش مییابد. در واقع، با نظم دادن به کسبوکار، سیستمی پایهریزی میشود که کارها بدون هیچ دخالتی و به راحتی اجرا میشوند. برخی از راههای تنظیم سنجش بازاریابی، شناسایی سیستمهای کار و وظایف تکراری است. سپس، هوشمندانهترین روشها را برای اجرای سیستم کار تعیین کنید بهطوریکه سیستم به حیات خود بهصورت یک رویه ادامه دهد. مطمئن شوید که فرآیند اجرای کارها را مستندسازی میکنید و در پایان، سیستمها را مورد آزمایش قرار دهید، همچنان ارتباط را با مشتریان حفظ کنید، متوجه تغییر نیازهای آنها باشید و برای موفقیت دائمی، خود را با شرایط موجود تطبیق دهید.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 26 شهریور 1399، کد خبر: ۳۶۹۲۱۵۰، donya-e-eqtesad.com