پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
فعالیت چند ساله این نیروگاه موجب صرفه جویی معادل حدود ۷۰ میلیون بشکه نفت شده است.

شعار سال: رضا بنازاده بعدازظهر چهارشنبه در مراسم طرح‌های ارتقا توان عملی و رفع محدودیت در پنج نیروگاه کشور در محل وزارت نیرو افزود: اکنون کشورهای جهان با سرعت به سمت استفاده بیشتر از نیروگاه‌های اتمی می روند.
وی خواستار حمایت بیشتر از صنعت برق هسته‌ای شد و اضافه کرد: حمایت از این صنعت جایگاه کشورمان را در بهره‌برداری از برق اتمی بهتر خواهد ساخت.
بنازاده گفت: اکنون آمریکا با داشتن ۱۰۰ نیروگاه اتمی سرآمد کشورهای جهان در بهره برداری از این انرژی است.
وی افزود: منطقه آسیا نیز به سرعت درحال افزایش ظرفیت استفاده از این انرژی است و کشور چین در این زمینه پیش گام محسوب می شود.

رییس نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه بیش از ۱۰.۵ درصد برق جهان از انرژی اتمی تامین می شود، خاطرنشان ساخت: چین و هند به سرعت درحال افزایش میزان استفاده از این انرژی برای تولید برق هستند.
وی اضافه کرد: اکنون۱۷۰ نیروگاه اتمی در آسیا یا درحال احداث است یا به بهره برداری رسیده که سهم چین ۳۵ نیروگاه و سهم هند ۲۹ نیروگاه است.
بنازاده گفت: سایر کشورها همانند امارات و ترکیه نیز فعالیت های خود در استفاده از برق اتمی را یا شروع کرده اند یا درحال توسعه هستند.
رییس نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر نخستین نیروگاه اتمی هزار مگاواتی کشور محسوب می شود که سال ۱۳۹۰ راه اندازی شد و تاکنون ۴۴.۵ کیلوات ساعت برق تولید کرده است.
بنازاده افزود: فعالیت چند ساله این نیروگاه موجب صرفه جویی حدود ۷۰ میلیون معادل بشکه نفت شده و تولید برق این نیروگاه بدون آسیب زدن به محیط زیست و آلوده سازی انجام شد.
رییس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: محصولات احتراق این نیروگاه به اتمسفر وارد نمی شود و از سایر آلودگی ها نیز جلوگیری می کند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 26 شهریور 1399، کد خبر: 84042464، irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین