پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۵۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
فرماندار ورامین گفت: ۹ واحد جوجه‌کشی اردک مستقر در شهرستان ورامین، سالانه بیش از ۴۶ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه تولید می‌کند که این تعداد معادل ۸۰ درصد از کل جوجه‌اردک تولیدی در کل کشور است.
شعار سال: «حسین کاغذلو» روز دوشنبه در جلسه مشترک بررسی وضعیت واحدهای تولید جوجه اردک شهرستان ورامین گفت: در حال حاضر ۷۰ واحد پرورش اردک و مرغ رنگی، در هر دوره ۲۸ روزه، ۷۰۰ هزار قطعه جوجه اردک و مرغ رنگی پرورش می‌دهند که این تعداد در سال، به ۷ میلیون قطعه می‌رسد.
 
وی اظهار کرد: ۹ واحد پرورش جوجه اردک یک‌روزه شهرستان ورامین نیز سالانه بیش از ۴۶ میلیون قطعه جوجه تولید می‌کنند که عمده این جوجه‌ها به استان‌های شمالی و خوزستان صادر می‌شود.
 
وی تصریح کرد: ماهانه ۳۵۰ تن گوشت اردک با وزن نیم کیلوگرم نیز در ورامین تولید و به مناطق مختلف کشور صادر می‌شود.
 
کاغذلو تصریح کرد:با توجه به اینکه شهرستان ورامین قطب تولید جوجه اردک کشور بوده و محصولات آن به دیگر استان‌ها صادر می‌شود، شناسایی و ساماندهی واحدهای مجاز و غیر مجاز با هدف رفع مشکلات این واحدها ضروری است.
 
وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار واحدهای پرورش اردک گفت : با احصاء وضعیت موجود، لازم است تا طرح مطالعاتی برای اصلاح ساختار این واحدها به صورت کارشناسانه انجام گرفته و با شناسایی واحدهای فعال، برنامه ریزی مناسب برای ساماندهی آن‌ها صورت گیرد.
 
ورامین کریدور تولید جوجه اردک کشور است
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: ورامین کریدور صنعتی تولید و صادرات جوجه اردک یک‌روزه است و باید فعالیت واحدهای تولیدی به درستی ساماندهی شود.
 
«عباس اکبری شریف» افزود: صنعت پرورش جوجه اردک، فعالیت سودآوری است که باعث شده تا برخی افراد در بستر نامناسب اقدام به تولید کنند، ولی نباید با نگاه منفی به آن، بحث اشتغالزایی آن را منکر شویم.
 
وی گفت: با توجه به توصیه استاندار تهران مبنی بر حفط اشتغال، لازم است تا از تهدیدات به وجود آمده، فرصت سازی نموده و با ساماندهی این مراکز ناهنجاری های اجتماعی ناشی از تعطیلی این واحدها را کاهش دهیم.
 
اکبری شریف گفت: در تمامی واحدهای پرورش جوجه اردک یک روزه، باید ضوابط فنی و بهداشتی به درستی رعایت شده و نباید سلامتی مردم و امنیت زیستی، فدای منافع مالی گردد.
 
وی تصریح کرد: اعمال مدیریت یکپارچه ،هماهنگ و هدفمند بر صنعت پرورش اردک ،حمایت از واحدهای پرورش دهنده مجاز ،ممانعت از فعالیت واحدهای غیر مجاز و ایجاد رقابت سالم در عرصه پرورش و تولید محصولات این صنعت به ویژه بکارگیری و استفاده بهینه از کلیه ظرفیت‌، می تواند موجب ساماندهی این حوزه شود.
 
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر  ، تاریخ انتشار:   25 شهریور 1399، کدخبر:   59726،www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین