پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
اقدامات حقوقی در برخورد با متجاوزان، متخلفان و مخربان منابع طبیعی به استناد سند‌های منابع طبیعی است.

شعار سال: بهمن افراسیابی «معاون حفاظت و امور ارضی سازمان جنگل‌ها» در گفت‌و گویی درباره سرانجام پرونده واگذاری جنگل‌های آق‌مشهد گفت: در رابطه با موضوع وقف جنگل آق‌مشهد ما از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری هستیم، درخواست اعمال ماده‌ی ۴۷۷ داده شده است و امید داریم تا از آن طریق سند وقف جنگل آق‌مشهد باطل شود.

وی همچنین در واکنش به اظهارات متولی موقوفه‌ی آق‌مشهد که از صدور مجوز بهره‌برداری از این جنگل‌ها توسط منابع طبیعی مازندران خبر داده بود، گفت: این موضوع صحت ندارد.

افراسیابی در مورد اظهارات رئیس منابع طبیعی استان مازندران که گفته بود، ثبت سند تک برگ برای دماوند کاری نمادین و سمبولیک است، گفت: بعید می‌دانم که یک کارشناس منابع طبیعی چنین صحبتی کرده باشد، چون اسناد منابع طبیعی معتبرترین سند است که به نام دولت صادر می‌شود. کلیه واگذاری‌ها، تخصیص اراضی به دستگاه‌های دولتی و خصوصی، طرح‌های اصلاحی، احیایی و مدیریتی خود سازمان در قالب طرح‌های مشارکت مردمی از جمله طرح‌های مرتع‌داری، جنگل‌کاری، جنگل‌داری، آبخیزداری و موارد دیگر زمانی قابل واگذاری، تخصیص و یا عقد قرارداد است که سند بنام دولت در آن پلاک‌ها صادر شده باشد.

وی ادامه داد: اقدامات حقوقی در برخورد با متجاوزان، متخلفان و مخربان منابع طبیعی به استناد همین سندهای منابع طبیعی است. مبناء پاسخگویی به تمام استعلامات ‌هم باز همین اسناد منابع طبیعی است که فکر می‌کنم همین مقدار برای بیان ارزش و اعتبار اسناد منابع طبیعی کافی باشد.

 افراسیابی در رابطه با کاداستر عرصه‌های منابع طبیعی گفت: با همکاری بسیار خوب سازمان ثبت متعهد شدیم در سال ٩٩ سی و سه میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور را کاداستر کنیم. هر دو سازمان (سازمان جنگل‌ها و ثبت) سازوکار اجرایی بسیار خوبی برای دستیابی به این هدف تعریف کرده‌اند.انشالله اراضی ساحلی و عرصه‌های جنگلی در اولویت کاداستر است و تا پایان سال٩٩ تماما کاداستر خواهد شد.

افراسیابی در خصوص اهمیت کاداستر گفت: کاداستر باعث تثبت مالکیت دولت و قطع  یا کوتاه ساختن دست مفسدان، زمین‌خواران، کوه‌خواران و دریاخواران می‌گردد.در واقع می‌توان گفت کاداستر راه را به روی مفسدان  می‌بندد تا کوه‌ها و جنگل‌ها در امان باشند.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 955058، ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
قوه قضائیه اگر وارد این بحث واگذاری منابع طبیعی نشه ، هر روز یه قطعه از این سرزمین وقف میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین