پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
رییس اسبق اتحادیه بین المللی فدراسیون‌های دوومیدانی (IAAF) به اتهام دست داشتن در پرونده رسوایی دوپینگی روسیه مجرم شناخته و به دست کم دو سال حبس محکوم شد.
شعار سال: «لمین دیاک» ۸۷ ساله به اتهام اخذ رشوه از ورزشکاران در ازای سرپوش گذاشتن روی نتیجه آزمایش دوپینگ آنان مجرم شناخته شد؛ اقدامی که متعاقبا آنان را قادر می‌ساخت در ادامه رقابت‌ها از جمله المپیک ۲۰۱۲ لندن حضور داشته باشند.

دیاک همچنین به اتهام اخذ رشوه از روسیه برای کمک به تامین مالی کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۲ «مکی سال» در سنگال در ازای کُند کردن روند‌های ضد دوپینگ، مجرم شناخته شد.

این دادگاه فرانسوی پیش‌تر در مورد چگونگی اخذ رشوه ۳.۴۵ میلیون یورویی از ورزشکاران مشکوک به دوپینگ و پرداخت و توزیع آن مابین سایر مقامات اتحادیه بین المللی برای کمک به پوشش این تخلف، مطلع شده بود.

دادگاه مذکور دیاک را به چهار سال حبس محکوم کرد که دو سال آن تعلیقی است و علاوه بر این وی باید حداکثر جریمه نقدی معادل ۵۰۰ هزار یورو نیز پرداخت کند.

دیاک روزگاری یکی از پرنفوذترین شخصیت‌های ورزشی جهان بود و در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ ریاست اتحادیه بین المللی فدراسیون‌های دو و میدانی را برعهده داشت.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر asriran.com، ۷۴۷۱۹۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین