پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
مشکلات اهالی روستای «شیخ شبان» در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.
شعار سال: رییس قوه قضاییه در شانزدهمین سفر استانی خود، به استاندار و مسئولان قضایی استان چهارمحال و بختیاری مهلت داد که حداکثر ظرف سه ماه دعوای حقوقی اهالی روستای «شیخ شبان» چهارمحال و بختیاری با بنیاد مسکن بر سر اراضی مسکونی که به عنوان اراضی ملی اعلام و از مردم خواسته شده خانه هایشان در این منطقه را تخلیه نمایند، حل کنند.

به منظور بررسی و رفع مشکلات اهالی روستای «شیخ شبان»، جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان چهارمحال و بختیاری با حضور مقامات قضایی، استاندار، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان اهالی روستای شیخ شبان در محل اداره کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این جلسه احمدرضا بهرامی، رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص روستای «شیخ شبان» اظهار کرد: حل مشکلات روستای «شیخ شبان» جز با تعامل و همفکری میان مسئولان و متولیان امر امکان پذیر نخواهد بود.

رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اختلافات میان مردم روستا با اداره منابع طبیعی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری لازم است کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان مردم و مدیران و کارشناسان این دستگاه‌ها تشکیل دهد تا در جلساتی جداگانه ضمن بررسی پیشنهادات مردمی، راهکار‌های برون رفت و حل مشکلات مربوطه را تعیین کند.

وی گفت: راهکار‌های ارائه شده از سوی این کارگروه پس از جمع بندی و تصویب در شورای حفظ حقوق بیت المال استان چهارمحال و بختیاری به محضر ریاست قوه قضاییه تقدیم می‌شود.

رییس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد: انشاالله با تلاش و پیگیری مسئولان و همکاری مردم شهید پرور روستای «شیخ شبان» مشکلات این روستا ظرف مهلت تعیین شده از سوی آیت الله رییسی برطرف شود.

دراین جلسه اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با تأکید بر این اینکه در انجام فعالیت‌ها و پیشبرد امور باید رضایتمندی مردم در اولویت باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای حفظ حقوق بیت المال، حفظ بیت المال و حفظ حقوق عامه است و در این راستا باید افراد مسئول تمام توان خود را برای صیانت از حقوق مردم به کار بگیرند.

وی اظهار کرد: برای حل مشکلات مردم روستای «شیخ شبان» نیز باید در این جلسات میزان اختیارات مدیر هر دستگاه تعیین شود تا اگر دستگاهی در انجام وظایف خود کوتاهی کرد مدیر آن دستگاه پاسخگو باشد.

عباسی افزود: همچنین باید مشخص شود که آیا وظایف محوله در اختیارات مدیر دستگاه اجرایی استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و یا اینکه باید از مقامات مافوق در وزارتخانه مورد پیگیری قرار بگیرد؛ چرا که برخی از مسائل این روستا و یا سایر مسائل، نیاز به مصوبه شورای عالی آب و یا جلسه ملی حفاظت از محیط زیست دارد.

استاندار چهارمحال وبختیاری تأکید کرد: مصوبات جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در خصوص روستای «شیخ شبان» توسط نماینده این روستا به اطلاع مردم رسانده می‌شود تا مردم در روند امور قرار گیرند.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین این مصوبات به صورت جمع‌بندی برای رییس قوه قضاییه ارسال می‌شود و یک نماینده از استانداری نیز موضوعات مرتبط با این جلسه را به همراه نماینده دادگستری و مدیران دستگاه‌های اجرایی پیگیری خواهد کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از میزان، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر mizanonline.com، ۶۵۶۵۳۲
اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین