پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۰۸۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
بانک‌ها بیش از ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده از بخش غیردولتی اخذ کرده اند که به ازای آن تسهیلات پرداخت نکرده اند و به عبارتی حداقل ۴۳ درصد نقدینگی دست مردم نیست که با تسهیلات بانک‌ها به بنگاه‌های خود و نقدینگی در اختیار بخش قدرتمند خصولتی، واضح است که حدود سه-چهارم نقدینگی دست مردم نیست. این بدهی در ۷ سال گذشته ۱۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
شعار سال:بانکها بیش از ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده از بخش غیردولتی اخذ کرده اند که به ازای آن تسهیلات پرداخت نکرده اند و به عبارتی حداقل ۴۳ درصد نقدینگی دست مردم نیست که با تسهیلات بانکها به بنگاههای خود و نقدینگی در اختیار بخش قدرتمند خصولتی، واضح است که حدود سه-چهارم نقدینگی دست مردم نیست. این بدهی در ۷ سال گذشته ۱۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

نیمی از بدهی خالص بانکها به بخش غیردولتی در دوره ریاست همتی بر بانک مرکزی ایجاد شده است. با این نقدینگی جدید است که بازار سهام دستکاری و چندین برابر می شود و با مداخله در بازار ارز و احتکار ارز قیمت دلار بیش از ۱۵۰ درصد ظرف مدت ۱۰ ماه بالا می رود.

رئیس بانک مرکزی توضیح دهد که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید در دست بانکها (۵۵ درصد کل نقدینگی ایجاد شده از مرداد ۱۳۹۷ تا کنون) صرف چه شده است. اقتصادخوانده های کارگزارانی دلواپس نقدینگی با طرح ابزاری صرف عدد نقدینگی وظیفه موجه سازی و فریب افکار عمومی را بر عهده گرفته اند.
 
 
پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین