پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۰۰۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
آیا ‎می دونی اگر ۱ میلیارد تومن داشته باشی یعنی ۴۰ هزار دلار داری؟ معادل حقوق حدود ۸ ماه (کمتر از یک سال) یک کارمند در بلاد کفر.
شعار سال:آیا تا حالا فکر کردی که ارزش پول ملی چطور می تونه افت کنه و مقصر اصلی کیه؟ در مورد چاپ پول بدون پشتوانه و اثرش روی افت ارزش پول ملی چیزی شنیدی؟ می دونی توی بعضی از کشورها ، انحصار فروش دلار دست دولت هاشونه و دولت می تونه برای نوسان گیری قیمت دلار رو بالا ببره؟
 
آیا می دونی افت نرخ برابری دلار با ریال ، اثرات تورمی بالا ایجاد می کنه و درد اصلی این کار روی شهروندان سرازیر می شه ؟ می دونی توی ایران که قاعده تنظیم بازار ، عموما وابسته به عرضه_ تقاضا است( قواعد درونی بازار) و توجه کم به قواعد مالیاتی تنظیم بازار شده ، با افزایش تورم ناشی از دلار ، تا حدی بازارهای موازی ایجاد می شه و قیمت توی سایر بازارها بالا میره؟
 
یه سوال دیگه ، می دونی چطور می شه ، بر علیه عملکردهای بد دولت ها درمورد اضافه شدن نرخ دلار توی ایران اعتراض کرد و به کجا شکایت کرد؟
 
یادمون نره که اگر ماهی ۵ میلیون حقوق بگیریم و هیچ مصرفی نداشته باشیم. در سال ۶۰ میلیون و هر ۱۷ سال ، یک میلیارد خواهیم داشت. در بهترین حالت با دو میلیارد درآمد، بازنشست می شویم. درآمدی ۳۰ ساله ای که ، با یک سال و نیم کار در یک کشور توسعه یافته بدست میاد.
مقصر کیه ، راستی ؟
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین