پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۲۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
یک چهره سیاسی اصولگرا گفت: صحبت‌هایی شده مبنی بر اینکه لاریجانی در دیدار اخیر خود با رهبری در مورد نحوه حضور در انتخابات مطالبی گفته است.
شعار سال: «محمدجواد محمدی نوری»، چهره سیاسی اصولگرا، در مورد اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ و اینکه چه کاندیدا‌هایی تاکنون برای حضور و رقابت در آن، گام‌های جدی برداشته‌اند؟ گفت: انتخابات ۱۴۰۰ شاید مهمترین انتخابات چهار دهه جمهوری اسلامی ایران باشد بنابر چند دلیل؛ ما هم انتخابات پارلمان محلی و هم انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم هرچند اهمیت و جایگاه انتخابات ریاست جمهوری ایران از چند جهت قابل اهمیت و حائز بحث است. به بیانی دیگر شرایط ویژه چهار دهه کشور و بروز مشکلات بسیار فراگیر در حوزه بین المللی در دوره‌های مختلف، از جمله تحریم‌ها، فشار‌های ناجوانمردانه به ملت، کشور و دولت و از همه مهم‌تر تدابیر بسیاری از کشور‌های معاند برای اینکه نشان بدهند، مردم در برابر نظام ایستاده‌اند و دولت و نظام را ناکارآمد جلوه بدهند، از جمله پدیده‌هایی است که در این سال‌ها با آن مواجه بوده ایم.
او افزود: انتخابات ایران امروز مورد رصد بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی، مجامع بین‌المللی، جریانات بین‌المللی، احزاب و تشکل‌های سیاسی، چه داخلی و چه بیرونی قرار گرفته است حال فارغ از اینکه چه کسی رای می‌آورد و چه کسی اصلا، می‌تواند گزینه باشد ابتدا می‌خواهم به ابعاد اولیه بپردازم مبنی بر این که، جایگاه انتخابات ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران به مثابه اقیانوسی است که می‌تواند، موجب خروش ملت و به نوعی اقتدار کشور تلقی شود، اگر که اگر‌هایی رخ دهد و به نوعی مردم هم همراهی کنند.
این چهره سیاسی اظهار کرد: در صورت عدم همراهی مردم، همین اقیانوس پرتلاطم انقلاب اسلامی می‌تواند، حامل یک پیام بسیار بد در عین حال ناامیدکننده و شکننده برای ساختار سیاسی کشور تلقی شود. اعتقادم بر این است که ابتدا باید مسئولان عالی نظام، مسئولان سیاسی، روشنفکران، آینده‌نگر‌های جامعه ما و نخبگان، دور هم بنشینند دوم اینکه باید برای استحکام بخشی به انتخابات ۱۴۰۰، فضا را برای همه جریانات و همه گروه‌های سیاسی در داخل کشور فراهم کنند.
محمدی نوری عنوان کرد: به عبارت دیگر، اگر قرار است شورای نگهبان نسبت به انتخابات آینده از حالا بر مدار یک سیستم و یک جریان تأمل، همراهی و فکر کند، بازنده انتخابات، قطعا جامعه نیست. شورای نگهبان امروز یک فرصت بسیار ایده آل، شاید به نوعی پل استحکام بخشی اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت را بر عهده دارد، اگر همین شورای نگهبان در انتخابات آینده این فرصت را برای همه گروه‌های سیاسی و همه اندیشه‌ها، فراهم کند که در یک رقابت کاملا سالم و آزاد، روبروی هم قرار بگیرند و مردم هم با اعتماد به کاندیداهایشان و برنامه‌هایشان وارد عرصه انتخابات شوند، آن زمان فکر می‌کنم نظام می‌تواند بیمه نامه خودش را در بدنه نظام دریافت کند. چیزی که دشمن یا به عبارتی معاندان، دنبالش هستند این است که بین، همه گروه‌های سیاسی اختلاف ایجاد شود.
دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ادامه داد: از این رو لازم است روزنه این اختلاف را ببندیم یکی از مراکزی که می‌تواند روزنه این انشقاق‌ها را ببندد، نهاد شورای نگهبان است. شورای نگهبان باید فرصت به همه گروه‌ها بدهد.
او در این باره که برخی می‌گویند اگر مشارکت کم باشد اصولگرایان برنده می‌شوند، اظهار کرد: همواره در نظام سیاسی ما، حداقل در این چند دوره اینگونه شده که هر زمان ما شاهد کاهش مشارکت مردم بودیم، اصولگرایان لذت بردند و کرسی‌ها را فتح کردند، هر زمانی مشارکت مردم بیشتر شد جریان منتسب به اصلاحات یا به عنوان مثال، مستقلین یا اصولگرایان معتدل‌تر انتخابات را بردند و به نوعی مردم را با خودشان همراه کردند. بنده می‌خواهم بگویم که چرا باید خوشحال بشویم از اینکه انتخابات مان کمرنگ شود تا مثلا یک جریان، خوشحال شود؟!
این چهره سیاسی اصولگرا اضافه کرد: بقای انتخابات خوب و کارآمد یا تشکیل دولت کارآمد در همین مشارکت حداکثری مردم، خواهد بود غیر این باشد اصلا نیاز به برگزاری انتخابات نیست. ما می‌توانیم با انتصاب نه با انتخاب ادامه روند فعلی کشور را به هر سمت و سویی، سوق دهیم؛ بنابراین یک زمانی حتی در سال‌های گذشته در نامه‌ای به شورای نگهبان خواهش کردم که فرصت حضور جوانان و نخبگان جوان را هم در انتخابات، فارغ از بحث کلمه رجل، ایجاد و فراهم کنند. همچنین این امکان را بدهند که اگر روزی بشار اسد در سن ۳۶ سالگی ریاست جمهوری سوریه را بر عهده گرفت باور کنیم که در کشور ما ده‌ها بلکه صد‌ها بشار اسد داریم که در آن سن، می‌توانند حتی دولت ما را هم با انگیزه اداره کنند. همان گونه که رهبری فرمودند می‌توان اداره امور کشور را باانگیزه به یک فرد جوان سپرد تا اینکه در نهایت بتواند از این فضای مه آلود کنونی در حوزه‌های مختلف تا حدودی، فرمانداری کند و از سوی دیگر رضایت عامه را فراهم کند.
محمدی نوری با بیان اینکه از داشتن روسای جمهور پیر و فرسوده خسته شدیم، تاکید کرد: نسل جوان امروز کشور پیام روشنی به همه مسئولان نظام دارند که اگر قرار باشد، انتخابات ۱۴۰۰ نویدبخش ادامه حیات جمهوری اسلامی ایران باشد، باید اجازه بدهیم مسئولان پیر، فرسوده و سالخورده در اتاق فکر نظام بنشینند و این انتخابات معرکه‌ای برای رقابت جوانان باشد؛ به بیانی دیگر، جوان به معنای سن زیر ۳۰ سال نیست بلکه معتقدم میانگین سن رئیس جمهور آینده ما، باید به عنوان مثال ۴۵ تا ۵۰ سال باشد چراکه بیشتر از ۵۰ سال به درد کشور ما نخواهد خورد. ده‌ها دلیل برای این بحث دارم.
او افزود: برای فردی که ۴۵ ساله است این ۴۵ سال حائز بسیاری از شرایط تحصیلی، مدیریتی، در حوزه کارآمدی، در توانمندی و حتما شناخت از جامعه است. سن ۴۵ تا ۵۰ سال کامل‌ترین سن برای تصدی یک فرد برای ریاست جمهوری کشور است. هرچند بنده امیدوار نیستم آنچه که اکنون گفتم، تحقق پیدا کند، اما پیشنهاد بنده به عنوان یک فعال، یک دلسوز و شهروند این است که خواهش می‌کنم نظام برای پیاده شدن یک فرصت مجدد برای اقتدار کشور به این مساله به طور جدی نگاه کند. از رهبری هم درخواست دارم، ایشان به صورت جدی این الگو را میان همه مسئولان توزیع و ترویج کنند به هر حال کاندیدا‌هایی که مطرح می‌شوند، امتحان پس داده مردم هستند.
این چهره سیاسی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که گزینه‌های فعلی گزینه‌هایی نیستند که مورد اعتماد مردم واقع شوند، این‌ها در طول ۴۰ سال، تلاش کرده و عملکرد خوب یا بد داشتند و در نتیجه مورد قضاوت عمومی نیز قرار گرفتند. ما در انتخابات ۱۴۰۰ نباید دنبال پدیده باشیم بلکه باید به دنبال یک فرصت و یک نیروی معتمد پرتلاش با اندیشه فراگیر، نسبت به همه جریانات باشیم تا این اوضاع و احوال وضعیت عمومی کشور را به دست بگیرد. به هر روی انتخابات ۱۴۰۰ یکی از حساس‌ترین انتخابات ادوار نظام است و اگر در این انتخابات، مردم نباشند بازنده‌ایم.
دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تقریبا بسیاری از این کاندیدا‌های احتمالی کارشان را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: از محافل نزدیک به لاریجانی شنیده شده که او در دیدار اخیر خود با رهبری، برای بررسی نحوه حضورشان در انتخابات، مذاکره و گفت و گویی داشته و مقام معظم رهبری نیز تلویحا، حضور او را در انتخابات موثر دانسته‌اند. به هر حال بسیاری از مسئولان تلاش می‌کنند به نوعی با مشورت رهبری وارد انتخابات شوند که بالاخره تاییدی برای ادامه روندشان در انتخابات، باشد. در انتخابات آینده حتما شخصیت‌های دیگری هستند که فارغ از دیدار با رهبری برای خودشان ادعایی دارند و معتقدند که رویه فعلی نظام دچار اشکال است و ما اصلا آمدیم که این اشکالات را برطرف کنیم.
نوری افزود: به هر حال اطلاع دارم که رهبری هم با حضور لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام رضایت کرده اند که این مسئله را گامی برای پیشبرد اهداف مشارکت حداکثری، دانستند. این موضع اگر درست باشد می‌تواند چراغی روشن برای جریانات منتسب به لاریجانی باشد. از این رو باید صبر کرد تا ببینیم در اردوگاه اصلاح‌طلبان چه کسانی مطرح می‌شوند و در اردوگاه اصول گرایان هم، کاندیدا بسیار زیاد هستند و در حال حاضر هم تلاش می‌کنند، اما در نهایت باید گفت، اگر قرار است در سال ۱۴۰۰ برنده‌ای داشته باشیم، باید مردم برنده باشند در غیر این صورت ما بازنده خواهیم شد.
او در پاسخ به این سوال که آیا لاریجانی به عنوان گزینه اصولگرایان وارد رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: لاریجانی، گزینه اصولگرایان نیست. ممکن است لاریجانی به صورت مستقل و شاید از سوی اصولگرایان معتدل، این گام را بردارد به هر حال او هم، با پشتوانه و همفکری افرادی، چون سید حسن خمینی ممکن است این مسئله را در نظر داشته باشد.
این فعال سیاسی اصولگرا درباره برنامه‌های انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی اشاره کرد: جمعیت جوانان انقلابی در هفته آینده با اعلام تشکیل ستاد انتخابات جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، کار‌های انتخاباتی را آغاز خواهد کرد. به بیانی دیگر ستاد انتخابات جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در سایه تشکیل کارگروه‌های پیگیری برای بحث انتخابات شورا‌ها از یک سو و برای بحث ریاست جمهوری هم از سوی دیگر، اقداماتش را آغاز کرده و جلساتش را شروع می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۶۱۳۸۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
0
1
با سلام
خوبه لاریجانی بیاید تا مردم به نشان دهند که فقط به خدمتگزاران واقعی اعتماد دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین