پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به پذیرش 2 هزار و 620 نفر در مراکز شبانه‌روزی استان گفت: امسال 219 کودک خیابانی از بهزیستی همدان سرویس مالی، درمانی، تغذیه‌ای و پوشاک دریافت کردند

شعار سال: اکبر سوری عصر امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان همدان اظهار داشت: با تغییر سبک زندگی به شیوه غربی و تغییر آداب زندگی از سنتی به صنعتی روز به روز بر تعداد افراد بی‌خانمان و بی‌سرپناه افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ها در سال 1429 تعداد افراد بالای 60 سال سن با افراد زیر 15 سال سن برابر می‌شوند و کشور با بحران سالمندی مواجه است به طوری که جمعیت تولیکننده و سربار برابری می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود: با توجه به اینکه رشد صنعتی و پیشرفت علم پزشکی میزان امید به زندگی و کاهش مرگ‌ومیرها ناشی از بیماری‌ها را به حداقل میرساند، جمعیت سالمندی امر تهدیدآمیز می‌شود.

وی بیان کرد: بهزیستی برای ساماندهی و نگهداری این افراد سالمند، معلول ذهنی، روانی و حرکتی، کودکان بدسرپرست، بیخانمان، متکدیان و معتادان مراکزی را به صورت شبانه‌روزی پیشبینی کرده است.

سوری گفت: امسال در مراکز شبانه‌روزی استان همدان 2 هزار و 620 نفر پذیرش شدند که از این تعداد 311 نفر مجهول‌الهویه و 520 نفر بدسرپرست هستند.

وی عنوان کرد: 17 هزار و 741 نفر در 43 کمپ ترک اعتیاد استان همدان سرویس دریافت کردند و همچنین در 11 کمپ موجود در شهرستان همدان 3 هزار و 994 نفر معتاد مرد و 215 نفر معتاد زن پذیرش شدند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مدیریت گرمخانه‌ها و مرکز سرپناه زنان (شلتر) بر عهده شهرداری‌ها است، افزود: تاکنون شهرداری‌ همدان در این زمینه خدماتی ارائه نکرده است و بهزیستی نیز برای مدیریت این مراکز با کمبود بودجه مواجه است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی اعتبارات قابل توجهی صرف کودکان خیابانی و کودکان کار میکند، گفت: در 7 ماهه امسال 219 کودک خیابانی از بهزیستی همدان سرویس مالی، درمانی، تغذیه‌ای و پوشاک دریافت کردند.

سوری با بیان اینکه شهرداری از نظر فیزیکی و فضا نسبت به وظایف خود شانه خالی کرده است، عنوان کرد: دو گرمخانه در شهرستان‌های همدان و ملایر و یک مرکز سرپناه زنان در همدان وجود دارد که در نیمه نخست امسال 261 نفر در شیلتر زنان و 400 نفر در گرمخانه‌ها پذیرش شدند.

وی افزود: با توجه به سرد شدن هوا و دیگر مسائل امسال با افزایش مراجعه افراد به گرمخانه‌ها و مرکز شیلتر هستیم که باید برای تأمین هزینه‌ها، اعتبارات حمایتی اختصاص یابد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنيم، تاریخ انتشار: 17 آبان 1394، کد مطلب: 911026:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین