پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۷۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
با وجود کلی اخبار فیک، جعلی و جهت دار درباره تاریخ ایران به خصوص برهه تاریخی حکومت پهلوی سایت‌های تخصصی حوزه تاریخ که بدون گرایش و جهت‌های معنادار به بررسی و نقل تاریخ آن هم در بخش‌هایی کوتاه و مجزا بپردازند ارزشمند هستند.
شعر سال: سایت «کافه تاریخ» از آن دست سایت‌هایی است که با پرداختی غیر جهت دار یا دست کم عدم توجه رادیکال به ابعاد تاریخی توانسته است مجموعه‌ای از اطلاعات، بررسی‌ها و نکات مهم تاریخی را به دست مخاطب بدهد. این نوع نگاه به خصوص برای پرداختن به تاریخ قاجار و حکومت پهلوی نکته ارزشمندی محسوب می‌شود، چون جعل تاریخ در این برهه بیش از هر دوره دیگری به چشم می‌خورد.
برجسته سازی تاریخ پهلوی با توجه به جاری بودن جریان‌های آن در زمان کنونی و تاثیر پذیری شدید حال حاضر از آن برهه حساسیت بیشتری را به این دوره تاریخ ایران داده است از این رو بازیچه قرار دادن این حساسیت برای نیل به اهداف شخصی یا گروهی یکی از بدترین اشتباهات کنونی است. متاسفان فضای رسانه‌ای کشور هم نه تنها به کفایت به این برهه تاریخی نپرداخته اند بلکه گاهی با جهت دادن‌های مغرضانه اقدام به جعل تاریخ می‌کنند.
باز کردن تدریجی تاریخ پهلوی آن هم بر اساس رویه تاریخ شمار برای کاربران حرفه‌ای و محققان و دانش پژوهان این حوزه، مجموعه‌ای دقیق، راحت الوصول و مدون با دسترسی آسان پدید آورده است.
از ویژگی‌های این سایت در پرداخت به تاریخ می‌توان به خلاصه محور بودن آن اشاره کرد. خلاصه گویی درباره موضوعات تاریخی این سایت را بسیار کاربرپسند کرده است به خصوص که استفاده به جا از تصویر و مجموعه‌های عکس و فیلم از نقاط قوت این سایت محسوب می‌شود.
مجموعه سازی از اسناد تاریخی نظیر برگ نوشته ها، اسناد و تصاویر از دیگر نکات مثبت این سایت است.
متاسفانه این سایت با عدم توجه به دو بخش مهم هر سایت یعنی «درباره ما» و «پیوندها» امکان ارتباط با سازندگان و عوامل آن را از مخاطب گرفته و بدون توضیحی درباره خط و مشی، اهداف و چرایی ایجاد سایت امکان درک مشی فکری و استراتژی را به بازدیدکنندگان نمی‌دهد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
اين بخش هاي تاريخي تون رو دوستدارم چون بيشتر گذر ميكنيد به تاريخ سياسي ايران كمتر سايتي به اينجور مسائل راه پيدا ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
خیلی خوبه که مردم رو با این بخش از تاریخ ایران اون هم به درستی و با بیان جزییات اشنا کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
خیلی خوبه مردم بتونن از تاریخ خودشون با خبر باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
همین عزیزانی که باعث میشن مردم اگاهانه تر فکر کنن واقعا نیاز این روزهای گنگ بودن مردم هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین