پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
با توجه به اینکه منطقه علی آباد شهر بجنورد مناسب ترین موقعیت برای احداث پست سوارکاری در استان را دارا است،
شعارسال: متاسفانه نهاد ارتش با استناد به اینکه مانورهای ارتش در این منطقه انجام شده اند، خواستار مالکیت این زمین ها هستند و تاکنون اجازه تعیین تکلیف این زمین را نداده اند.

عبدالله ایزانلو، رئیس گروه دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز، درباره بلاتکلیفی انتخاب زمین برای احداث پیست سوارکاری در استان اظهار کرد: کارگروه اسب در استان در پاییز سال 92 تشکیل شد و در این کارگروه انتخاب زمینی مناسب در دستور کار قرار گرفت.

به گفته ایزانلو، با توجه به اینکه شهر بجنورد در محور ترانزیتی استان گلستان به استان خراسان رضوی قرار دارد و در مسیر گردشگری است در این کارگروه، تصمیم گرفته شد که زمینی در شهر بجنورد برای احداث پیست سوارکاری انتخاب تا این ظرفیت اقتصادی استان در ویترین شهر بجنورد به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: در این کارگروه اولین زمین در منطقه علی آباد در حد فاصل جاده گاز علی آباد و کنارگذر شمالی پیشنهاد و ارزیابی های لازم بر روی آن انجام شد و به تایید کارشناسان و کارگروه اسب استان رسید.

وی افزود: پس از آن نقشه های احداث پیست اسب دوانی در این زمین نیز تهیه شد.

ایزانلو در ادامه با یادآوری این مطلب که با تایید این زمین در کارگروه، نهاد ارتش استان با این استناد که مانورهای ارتش در این زمین انجام شده اند، خواستار مالکیت این زمین شد و این در حالی است که اسناد زمین به نام اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی خاطر نشان کرد: استاندار پیشین و معاون اقتصادی وی، برای حل این مشکل پیگیری های بسیاری را انجام دادند تا این تعارض حل شود که متاسفانه به هیچ سرانجامی نرسید و در این زمینه ارتش هیچ همکاری نکرد.

وی در ادامه عنوان کرد: سرانجام سه زمین دیگر واقع در تخته ارکان، مجاور شهرک صنعتی بیدک و روستای برج در شهرستان بجنورد به این کارگروه پیشنهاد شدند که زمین های تخته ارکان و مجاور شهرک صنعتی بیدک پس از انجام ارزیابی ها تایید نشدند و در حال حاضر ارزیابی ها بر روی زمین روستای برج در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس گروه دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: با این وجود، هنوز زمین علی آباد که موقعیت بسیار مناسبی برای احداث پیست سوارکاری همچنین جذب گردشگر را دارا است از دستور کار این کارگروه خارج نشده است و امیدوار هستیم با انجام پیگیری ها بتوانیم این تعارض را حل کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، تاریخ انتشار: دوشنبه 29 شهریور 1395، کد خبر: ۶۳۹۳۸، www.atraknews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین