پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۷۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: مرکز تولیدات، تحقیقات و آموزش سازمان با انجام اقداماتی مانند ایجاد مزرعه خورشیدی، در حال تبدیل شدن به یک مرکز انرژی صفر و پسماند صفر است.

شعار سال: پیام جوادیان در جلسه هم اندیشی مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری قم که در معاونت خدمات شهری برگزار شد با اشاره به تلاش برای ایجاد یک مرکز تحقیقات انرژی صفر و پسماند صفر، اظهار کرد: در حال حاضر در مرکز تولیدات، تحقیقات و آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم فرایند ۸۵ درصدی بازیافت و بازچرخانی کوزه‌های گل صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: ما در این مرکز از یک کوزه پلاستیکی پنج یا ۶ بار و از یک کوزه سفالی گل بیش از دو بار استفاده می‌کنیم که این کوزه‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

جوادیان به فرآیند تولید چیبس چوب در این مرکز اشاره کرد و گفت: تمام سرشاخه‌های مناسب از سطح شهر جمع‌آوری شده و برای تهیه چیبس چوب به این مرکز منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مرکز علاوه بر کمپوست، خاک‌های مناسب و مغذی تولید می‌شود تا در این زمینه هم به خودکفایی برسیم.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم به تولید بذر گل اشاره کرد و گفت: به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها از بسیاری از گل‌ها سطح شهر بذرگیری انجام می‌شود و بذر سبز را به پیمانکاران تحویل می‌دهیم.

جوادیان با اشاره به ایجاد یک نیروگاه ۵۰ کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی در مرکز تحقیقات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، اظهار داشت: به دنبال ایجاد یک مزرعه خورشیدی در بوستان غدیر هستیم تا این مرکز به یک مرکز انرژی صفر تبدیل شود.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر: ۱8 مهر ۱۳۹۹، کد خبر: -، farsnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
0
استان هایی مثل قم و تموم کویری ها باید از این طرح ها استفاده کنن و بهره ببرن و از این بهره برای مردم استفاده کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
باید به این استان های کویری خودمون در زمینه انرژی خورشیدی رسیدگی بشه تا حداقل بتونن نیاز های خودشون رو تامین کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین